חדשות בארץ

נתניהו לבג"ץ: "כל שופט חדש שייבחר לא יהיה מעורב בענייני"

עורכי דינו של ראש הממשלה הגישו את תגובתו לעתירה של התנועה לאיכות השלטון שטענה כי ביזה את בית המשפט כשהצהיר שיעסוק ברפורמה המשפטית: "ראש הממשלה חייב מתוקף תפקידו לנהל את הנושא ולהיות מעורב בו, ואין לכך שמץ של קשר לענייניו האישיים"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

עורכי הדין מיכאל ראבילו ורועי שכטר, המייצגים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגישו היום (ראשון) לבית המשפט העליון את תגובתו לעתירה של התנועה לאיכות השלטון הטוענת כי ביזה את בית המשפט ואסור לו להיות מעורב במינוי שופטים. התגובה מגיעה בהמשך להחלטת נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, שהורתה לנתניהו להגיב בתוך שבוע.

בעתירה נטען כי נתניהו ביזה את בית המשפט בהצהרה שמסר שבוע קודם לכן בנוגע לרפורמה המשפטית, במהלכה אמר כי הוא "נכנס לאירוע" כדי להוביל להידברות בנושא עם האופוזיציה. בתנועה טענו כי מדבריו וממעשיו של נתניהו "עולה תמונה מבהילה לפיה ראש הממשלה בישראל עושה דין לעצמו – תוך שהוא מפר את הסדר ניגוד העניינים אשר נערך לו על ידי היועצת המשפטית לממשלה, וחמור מכך – מפר בזדון וביודעין את פסק דינו החלוט של בית משפט נכבד זה".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, פנתה לאחר ההצהרה לראש הממשלה וציינה במכתבה אליו כי "עליך להימנע מכל עיסוק ביוזמות לשינויים במערכת המשפט, לרבות בהרכב הוועדה לבחירת שופטים, שכן עיסוק בהן הוא פעולה בניגוד עניינים. הצהרתך אמש וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים".

כעת, כאמור, השיבו עורכי הדין לעתירה. בין היתר ציינו כי "אזרחי ישראל בחרו רק לפני חודשים ספורים, ברוב ברור, במפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית. כל המפלגות המרכיבות את הקואליציה הנוכחית הודיעו באופן ברור במערכת הבחירות, שהן מעוניינות שחבר הכנסת בנימין נתניהו יעמוד בראשות הממשלה. פסק הדין לא אסר על ראש הממשלה לדון בוועדה לבחירת שופטים, וראש הממשלה עצמו הודיע והוא חוזר ומודיע שוב מפורשות שהוא מסכים לכך שלא יהיה שופט חדש שייבחר על ידי הוועדה לבחירת שופטים שיהיה מעורב בעניינו".

עורכי הדין הוסיפו: "כל אדם בר דעת מבין שבעת של משבר לאומי בעל השלכות פנימיות וחיצוניות למדינת ישראל, ראש הממשלה מחויב לפעול לטובת העם כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר, למניעת אלימות ולהבטחת החוק והסדר והתפקוד השוטף של המדינה, ביטחונה ויציבותה הכלכלית של המדינה, ושמירה על יחסי החוץ של המדינה".

לסיכום ציינו עורכי הדין כי "עם כל הכבוד לכל הסדר ניגוד עניינים, כאשר יש נושא שנשיא המדינה מודיע שלדעתו הוא עלול להוביל חלילה למלחמת אחים; כאשר נשיא ארה"ב ומנהיגי העולם מביעים בנושא עמדה ומשוחחים עליו עם ראש הממשלה; כאשר הנושא משפיע על ביטחון המדינה וכלכלתה – ראש הממשלה חייב מתוקף תפקידו לנהל את הנושא ולהיות מעורב בו ואין לכך שמץ של קשר לענייניו האישיים. זו המשמעות של תפקיד ראש הממשלה, וזו המשמעות של בחירת אזרחי מדינת ישראל".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר בתגובה: "מתשובתו של נתניהו עולה כי הוא אינו מבין את מעשיו ואת השלכותיהם. על נתניהו נאסר לעסוק בענייני הרפורמה המשפטית, אולם הוא בוחר ביודעין להפר את הוראות בית המשפט, ואפילו מודה בכך. במדינת חוק נדרשים כל האזרחים לציית להוראות הדין – גם ראשי ממשלה, ועל מי שבוחר ביודעין לבזות את בית המשפט לתת את הדין על כך".

תגיות:בג"ץבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה