חדשות בארץ

"ברוח טובה": הסתיימה פגישה שנייה בבית הנשיא בין נציגי הקואליציה והאופוזיציה

הפגישה בין נציגי הקואליציה לנציגי יש עתיד והמחנה הממלכתי בנושא הרפורמה המשפטית התמקדה בתחילה בסוגיית הוועדה למינוי שופטים. ח"כ קטי שטרית: "הבהרתי שכולנו נצטרך לגלות אחריות ולמצוא פתרונות והסכמות"

הרצוג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)הרצוג (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

בבית הנשיא התקיימה בצהריים (שני) פגישה בין נציגי הקואליציה ונציגי מפלגות יש עתיד והמחנה הממלכתי מטעם האופוזיציה בנושא הרפורמה המשפטית.

מטעם הקואליציה השתתפו בפגישה שר החינוך יואב קיש, השר לנושאים אסטרטגיים רון דרמר, מזכיר הממשלה יוסי פוקס, חברי הכנסת קטי שטרית וחנוך מילביצקי מהליכוד, ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת ד"ר אביעד בקשי ופרופ' טליה איינהורן מאוניברסיטת אריאל.

את המחנה הממלכתי ייצגו שר המשפטים לשעבר ח"כ גדעון סער, ח"כ חילי טרופר, ח"כ אורית פרקש-הכהן ועו"ד רונן אביאני. את סיעת יש עתיד ייצגו חברות הכנסת אורנה ברביבאי וקארין אלהרר, מנכ"לית משרד ראש הממשלה לשעבר נעמה שולץ ועו"ד עודד גזית.

הפגישה נמשכה כשעתיים, ובסופה נמסר מבית הנשיא: "השיחה הארוכה התקיימה ברוח טובה, והצדדים ביטאו בה הן את כאביהם והחששות הקיימים, והן את כוונתם הכנה לנסות ולהגיע להסכמה רחבה ככל הניתן".

השיחות התמקדו תחילה בסוגיית הוועדה למינוי שופטים שהוגדרה כ"לב המחלוקת". בין הצדדים סוכם, כי במהלך השבוע הקרוב יתקיימו פגישות המשך של הצוותים. בפגישות אלו יעלו לעיון הצעות לפתרון, שיכללו גם הצעת פשרה בנוגע לעצמאות מערכת המשפט מחד ושינויים אפשריים לגיוון ולהרכב השופטים מאידך.

בפגישות צפויים להשתתף נציגים של מפלגות נוספות מצד האופוזיציה. ההערכה היא ששני הצדדים ימנו בקרוב צוותים רחבים וקבועים ובהן נציגות של כל המפלגות.

נזכיר כי הפגישה הראשונה בין הצדדים התקיימה ביום שלישי שעבר – יום לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על השהיית החקיקה.

נציגת הקואליציה בצוות ההידברות בבית הנשיא, ח"כ קטי שטרית, מסרה: "הצטרפתי מטעם הקואליציה לשיחות ההידברות בבית הנשיא. אני הגעתי בלב פתוח ונפש חפצה, והבהרתי שכולנו נצטרך לגלות אחריות ולמצוא פתרונות והסכמות למען אחדות עם ישראל".

ח"כ חנוך מילביצקי הוסיף כי הוא "יוצא מעודד מהדיונים בבית הנשיא. מתרשם מהכנות, מהכוונות הטובות ומההבנה המשותפת של כולם שהסכמה עדיפה על הכרעה. נמשיך להפוך כל אבן כדי לייצר הסכמה רחבה".

תגיות:בית הנשיאהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה