חדשות בארץ

נתניהו דחה את ההחלטה בנוגע לפיטורי גלנט

ראש הממשלה טרם העביר לשר הביטחון את מכתב ההתפטרות. בסביבתו אמרו כי "לאור המצב הביטחוני המתפתח, ראש הממשלה יידרש לעניין רק בהמשך". נתניהו באירוע משותף עם גלנט: "להשאיר את הפוליטיקה בשער הבסיס"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 20:12)

שמונה ימים לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט, נראה כי זה יישאר בתפקידו – לפחות לעת עתה. גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו היום (שני) כי "לאור המצב הביטחוני המתפתח, ראש הממשלה נתניהו יידרש לעניין שר הביטחון רק בהמשך".

השניים סיירו במהלך היום יחד במספר בסיסי צה"ל, התיישבו זה לצד זה ולעיתים אף הוחלפו חיוכים. הם ניצלו את האירועים גם כדי להעביר מסר לאויבי ישראל, ולהתייחס למצב במדינה בצל הוויכוח על הרפורמה המשפטית וגילויי סרבנות מצד אנשי מילואים.

גלנט התייחס במרומז לעבודה עם ראש הממשלה בימים רגישים אלו ואמר, בין היתר: "כאשר הדברים מגיעים לאישור המשימות, לסיכון חיים, אין שום פשרה בשיקול הדעת - מה שמדריך אותנו זה איך לבצע את המשימות ולהגן על אזרחי ישראל. זה נכון מהלוחם בשטח או הטייס המבצע, דרך הרמטכ"ל ועד שר הביטחון וראש הממשלה".

נתניהו מצידו הוסיף כי "הדבר החשוב ביותר, אני אגיד את זה ככה, הוא להשאיר את הפוליטיקה בשער הבסיס, להתאחד יחד כדי להגן על נצח ישראל. בשביל זה אנחנו כאן. אנחנו יודעים שאנחנו בעיצומו של ויכוח פנימי בישראל. אני מאמין שבוויכוח הזה, ברצון טוב והידברות אמיתית, אפשר להגיע להסכמה רחבה, לשם אני חותר. אבל חשוב לומר לאויבינו שלא יטעו בנו. אין זה משנה מה יהיה הוויכוח הפנימי, אנחנו נילחם בהם, גם בתוך גבולות הארץ וגם מעבר להם, בכל העוצמה הדרושה כדי להגן על עצמנו בכוחות עצמנו".

כזכור, נתניהו הודיע על פיטוריו של גלנט ביום ראשון שעבר, יממה לאחר ששר הביטחון נשא הצהרה בה קרא לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית, וזאת בעת שראש הממשלה שהה בביקור בלונדון. עד כה נתניהו לא מסר לגלנט את מכתב הפיטורים.

גורמים בליכוד טוענים כי במידה ויפוטר גלנט עשוי להפוך לאופוזיציונר בתוך התנועה, וכי לא מעט תומכים בו – כרגע מאחורי הקלעים. ההערכה כעת היא, כי נתניהו יבקש מגלנט להתנצל על דבריו ועל העיתוי בו בחר לשאת את הצהרתו. גלנט עשוי להתנצל על העיתוי, אבל לא על הדברים.

פגישה בין נתניהו לגלנט טרם נערכה כדי לדון בנושא. יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, מנסה לתווך בין הצדדים ולהוביל לפגישה בהקדם, ייתכן כבר ביממה הקרובה.

אחת האפשרויות שנשקלות היא השארתו של גלנט בתפקיד, כשבנוסף להתנצלות הוא יתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, זאת כדי להפחית את הסיכוי שיצביע בעתיד נגד הממשלה.

תגיות:יואב גלנטבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה