חדשות בארץ

הפיגוע בצומת צריפין: "ראו את הרוע בעיניים של המחבל"

המשטרה והשב"כ יחקרו האם המחבל שביצע את הפיגוע בצומת צריפין פעל עצמאית או כוון על ידי ארגון טרור. נשללה האפשרות שמחבל נוסף נמלט מהזירה

זירת הפיגוע (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)זירת הפיגוע (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:45)

שני החיילים שנפצעו היום (שלישי) בפיגוע הדקירה סמוך לצומת צריפין מאושפזים עדיין במרכז הרפואי שמיר אסף הרופא. מצבו של אחד מהם השתפר ומוגדר בינוני. חברו מוגדר כפצוע קל. השניים סובלים מפצעי דקירה.

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך האירוע המחבל ניסה לחטוף ללוחם שנפצע קשה את נשקו. חרף פציעתו, הלוחם נשכב על נשקו תוך ניהול מאבק פיזי עם המחבל, עד שנעצר על ידי אזרחים שהגיעו למקום".

חקירת המשטרה, אליה הצטרפו גורמי שירות הביטחון הכללי, מתמקדת כעת בשאלות האם המחבל פעל על דעת עצמו, האם זכה לסיוע או האם נתמך על ידי ארגון טרור. כמקובל בחקירה מהסוג הזה, גורמי הביטחון צפויים לעכב אנשים מסביבתו הקרובה של המחבל כדי ללמוד על דרך פעולתו טרם הפיגוע.

גורמים במשטרה ציינו לשבח את פעולתם של שלושה אזרחים, אחד מהם איש ארגון איחוד הצלה, שהיו הראשונים להגיב בזירה ונטרלו את המחבל. השלושה עתידים לקבל תעודות הערכה.

בני משולם, אחד האזרחים, סיפר: "נסעתי לכיוון צפון, ואז ראיתי בצד שמאל שלי, בנתיב הנגדי, סוג של המולה. ראיתי שני חיילים ומישהו בא עליהם, זה היה כזה מעורפל. עצרתי באותו רגע כי המוח אמר לי שזה פיגוע. רצתי לכיוון המחבל כדי לנטרל אותו יחד עם שני אזרחים אחרים. ברגע שנטרלנו אותו וראיתי שהוא על הרצפה, רצתי לכיוון החייל שספג את רוב הדקירות. הגשנו לו סיוע עד שהגיע אמבולנס שפינה אותו".

"ראו את הרוע בעיניים של המחבל. קשה היה לפספס את זה. רואים שהוא חדור מטרה. תוך כדי הנטרול הוא ניסה לקום וכמעט הצליח, אבל המשכנו להחזיק אותו".

במשטרה ציינו כי עם הגעת הכוחות הראשונים לשטח, חיילים ואזרחים מסרו כי ייתכן והבחינו באדם חשוד נוסף שנמלט מהמקום. המשטרה ביצעה סריקות במקביל להתקדמות החקירה ושללה אפשרות זו.

תגיות:שב"כמשטרת ישראלפיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה