בריאות ותזונה

טיפ של תזונאי שובר את הרשת: הוסיפו 3 רכיבים לקפה, והתחילו לשרוף שומנים בקצב

לא מסוגלים לוותר על הקפה? טריק להרזיה שמציע להוסיף שלושה רכיבים לקפה שלכם כדי לרדת במשקל - כובש את הרשת

בעיגול: דיוויד וולף בעיגול: דיוויד וולף
אא

יש הרבה אנשים בינינו שאם יגידו להם לוותר על הקפה שלהם כליל לטובת דיאטה - הם לא יסכימו בשום פנים ואופן. אני גם שייכת אליהם, וזו גם הסיבה שמאוד שמחתי לראות את ההמלצה הזו, של תזונאי אמריקני בשם דיוויד וולף.

לדבריו, יש שלושה דברים שאם נכניס אותם לקפה שלנו, הם יגרמו לו להיות 'קטליזטור' לשריפת שומנים. 

"הקפה שלי כבר לא נראה אותו הדבר מאז שגיליתי את הטריק הזה", הוא כותב במאמר ארוך מאוד שפרסם בבלוג שלו. "שלושה רכיבים בלבד, פעמיים ביום, והגוף שלכם יתחיל לשרוף שומנים בקצב מסחרר".

אז לפני שתשאלו, נקדים ונאמר: כן, מרגישים בטעם שזה לא בדיוק אותו הדבר, אבל למי אכפת?! העיקר שאפשר לשתות את הקפה של הבוקר, למי שרגיל בכך ולא יכול לוותר. נכון שהטעם מעט שונה, אבל זה לא שהוא בלתי ניתן לשתייה. 

הכותרת של הכתבה כפי שהיא מופיעה באתר של דיוויד וולף, באנגליתהכותרת של הכתבה כפי שהיא מופיעה באתר של דיוויד וולף, באנגלית

 

לדברי וולף, שלושת הרכיבים שאתם צריכים להוסיף לקפה שלכם הם: 2 כפיות דבש, כפית קינמון טחון מהסוג היותר טוב שמתקרא 'קינמון ציילוני' (הסבר בסוף הכתבה) וכפית שמן קוקוס, שאותם ערבבתם היטב עד שנוצרה עיסה כזו:

"נכון שהדבש מכיל סוכר, וזה אולי יישמע לכם מוזר בהקשר של הורדת משקל - אך לדבש יש אינדקס גליקמי נמוך יותר מלסוכר, והוא מגביר את הפעילות האנרגטית. הקינמון ידוע בזכות התועלות הבריאותיות הרבות שלו, אך לא רבים מודעים להשפעה שיש לו על חילוף החומרים בגופנו: בשל העובדה שהוא עמוס בנוגדי חמצון ובתכונות אנטי-דלקתיות, הקינמון מפחית את רמת הסוכר בדם ומזרז את חילוף החומרים, מה שהופך אותו לשורף שומנים טבעי ומעולה. אנחנו מאמינים כי הקינמון מגביר את חילוף החומרים של הסוכר בדם כדי לפרק את הסוכר לאנרגיה, מה שמאשפר לאגור פחות חומצות שומן בגוף. גם שמן קוקוס, למרות שהוא שומן - הגוף אינו  מאחסן אותו כשומן, ולכן תזונאים רבים ואני ביניהם, ממליצים להשתמש בו לבישול במקום שמן רגיל. כשהגוף מפרק את שמן הקוקוס משתחרר חום שגורם לשריפת שומנים".

עוד ממשיך וכותב וולף במאמר שלו כי כששלושת הרכיבים הללו עוברים ביחד דרך מערכת העיכול - "הם מזרזים ומשפרים את חילוף החומרים שלכם, ואם תשתו את המשקה הזה בכל יום בלי להגביר את צריכת המזון שלכם - אתם תראו תוצאות ראשונות משמחות ביותר, אחרי שבוע בלבד", הוא מבטיח אך מוסיף כי "חשוב לזכור שהתוצאות הן אינידבידואליות ותלויות בהרגלי האכילה שלכם ובגורמים נוספים שמשפיעים על הורדת משקל, כמו למשל ספורט ושינה בשעות סבירות".

אז מה זה בעצם קינמון ציילוני?

מסתבר שרוב סוגי הקינמון שנמכרים לנו ברשתות המזון הרגילות - אינו עונה להגדרה של הקינמון אליו מתכוונים בכתבה. הקינמון הזה פחות 'אמיתי' מאשר קינמון ציילוני או ציילון, ששמו נגזר מהצמח Zeylanicum Cinnamomum.

מעניין לציין שקינמון קסיה (מה שמוכרים לכם בחנויות הרגילות) וקינמון ציילוני - אינם מגיעים מאותו צמח. הקינמון שאנחנו מכירים הוא 'מר' בהשוואה לקינמון הציילוני, שיש שמכנים אותו גם 'הקינמון המתוק' בשל טעמו המתקתק. 

שמו המדעי של קינמון זה הוא Cinnamomum verum ובתרגום חופשי - 'קינמון אמיתי', ששמו נקשר גם בסגולות לויסות סוכר בדם. 

השוני העיקרי בין שני סוגי הקינמון הוא ברמת הקומרינים שלהם (באנגלית:  Coumarins) - שהם בעצם גורמים טבעיים בעלי תכונות נוגדות קרישה. בעוד שרמת הקומרינים בקינמון ציילון היא מאוד קטנה ונמוכה, בקינמון קסיה רמת הקומרינים גדולה. בשל סיבה זו, ארגונים רבים המליצו להימנע מצריכת כמויות גדולות של הקינמון הרגיל שאנו מכירים, קינמון קסיה. 

איך תדעו לזהות בין שני סוגי הקינמון? את הקינמון הציילוני ניתן להשיג בבתי הטבע המובחרים והוא יישא על גבו את המילה 'אורגני'. 

תגיות:הרזיהקפהרכיבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה