חדשות בארץ

ביום השואה: סמוטריץ’ קיבל מכתב נאצה עם צלב קרס

בעיצומו של יום הזיכרון לשואה ולגבורה, ללשכתו של שר האוצר הגיע מכתב נאצה אליו צורפו צלבי קרס. יחידת "מגן" האחראית על אבטחת שרים ובכירים פתחה בבדיקה

  • כ"ז ניסן התשפ"ג
סמוטריץ’ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)סמוטריץ’ (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

מכתב נאצה אליו צורפו צלבי קרס נשלח היום (שלישי) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ'. האירוע התרחש דווקא ביום הזיכרון לשואה ולגבורה. יחידת "מגן" במשרד ראש הממשלה, האחראית על אבטחת שרים, פתחה בבדיקה על מנת לנסות ולאתר את שולח המעטפה.

במכתב, שנוסח באנגלית עילגת מלווה בקללות, נכתב בין היתר: "בצלאל סמוטריץ', שר האוצר הישראלי. טוב בשבילך, לשמור על המעגלים ההיסטוריים בחיים. הקורבן הופך למקרבן. האם אתה מוכן לרגע בו הגלגל יתהפך? אתה מתכוון להרוס את ישראל".

חבר הכנסת בועז ביסמוט מהליכוד הגיע אמש לבית כנסת בתל אביב, והשתתף בטקס לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. נאומו שוסע במשך דקות ארוכות על ידי כמה אנשים, שצעקו "בושה". ביסמוט הגיב: "לא נתייחס לאלה שבאו הנה כאויבים. אחים אנחנו. אנחנו לא מסכימים אבל לא נעשה אחד לשני את מה שעשו לנו במשך דורות רבים. גורלנו זהה, בטח בערב שכזה". 

בהמשך כתב ביסמוט בטוויטר: "יום השואה נמצא מעבר לכל מחלוקת פוליטית או עמדה מפלגתית אחרת. את הנאצים לא עניינה העמדה הפוליטית או המפלגתית של היהודים - אלא אך ורק יהדותם. צריך לשמור על קדושת היום הזה ולא להתעסק בדבר מלבד שורדי השואה וששת המיליונים שנרצחו באכזריות על ידי הנאצים שניסו להשמידנו. נזכור ולא נשכח".

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, הגיב: "כבן לניצולי שואה, התמונות של ח"כ ביסמוט מגורש מטקס יום השואה בבית הכנסת במדינת היהודים פוצעות את הלב. אני מגנה זאת, ועל אף שמבין את חילוקי הדעות והמועקה שחשים רבים בעם, אני מבקש מכולם להפגין איפוק בימים קדושים האלו. את הוויכוחים העזים והחשובים על דמותנו נקיים בנחישות ובעוצמה אחריהם".

תגיות:יום השואההסתהצלב קרסבצלאל סמוטריץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה