חדשות בארץ

פרשת ההתעללות בגן השפתי: "’אמא, רוצה לראות את המקל שאיתו מרביצים לנו?"

הורים לילדים שלומדים בצהרון של גן שפתי בבת ים - הקימו סערה רבתי לאחר שחשפו את ההתעללות שעברו ילדיהם על ידי סייעת הצהרון. עיריית בת ים בתגובה: "אין כוח אדם. הסייעת לא התכוונה לפגוע בילדים"

אא

הורים לילדים שלומדים בצהרון של גן שפתי בבת ים - הקימו סערה רבתי לאחר שחשפו את ההתעללות שעברו ילדיהם על ידי סייעת הצהרון. 

לורין חדריה, אם לילד בן חמש שלומד בגן, סיפרה כי בנה התלונן שהסייעת מכה ילדים במקל. "היא אמרה לילדים שהיא אוהבת אותם, ושמותר לה להרביץ להם עם המקל. הילדים עברו כאן שטיפת מוח. יום אחד הילד אמר לי: 'אמא, את רוצה לראות את המקל שמרביצים לנו איתו?' ופשוט הביא לי את המקל. הייתי בהלם ובסערת רגשות. ילדים אחרים שהיו שם אמרו בצעקות: 'כן, זה המקל שהיא מרביצה לנו איתו'", סיפרה האם הנסערת בראיון לאביחי חיים באתר 'שווים' - אתר ששם לו למטרה לחשוף את העוולות בחינוך המיוחד. 

כשפנו הורי הילדים אל עיריית בת ים, הסייעת הושעתה מתפקידה זמנית, אך הוחזרה לעבודה עם הטיעון ש"היא לא התכוונה לפגוע בילדים".

אם נוספת בשם קורין שזירי, שבנה בן השש מגיע לצהרון של הגן - סיפרה שבנה עמרי הוא הראשון שסיפר את זה לסבתו. "הוא שוחח עם סבתא שלו ואמר לה שלא כיף לו בצהרון. היא נכנסה איתו לפרטים והוא אמר לה שהוא לא אוהב את הסייעת כי היא מרביצה לו ועושה לו כואב".

עוד מוסיפה שזירי כי הילד תמיד חזר מהגן עצבני ואף החל לתת בוקסים - כנראה כדי לאותת להורים שמשהו לא בסדר, כי לרוב הוא "ילד מאוד שקט".

לדברי ההורים, הסייעת התנהגה באלימות כלפי הילדים מספר רב של פעמים, והכתובת הייתה על הקיר אך זעקותיהם לא נשמעו בעירייה. "נודע לנו שהסייעת התריעה בפני מנהלת הצהרונים שקשה לה בצהרון. היא לא מכירה ילדי חינוך מיוחד והתקשתה להשתלט עליהם. מדובר בסייעת שעובדת כבר 15 שנה בעירייה. מי שבאה ואומרת שקשה לה, זה צריך להדליק נורה אדומה לכל מי שעוסק בנושא, ולא לתת עוד צ'אנס כמו שעשו בעירייה".

הסייעת מבחינתה טוענת שהמקל היה רק אמצעי הרתעה לילדים הבעייתיים וכי לא השתמשה בו באמת, אבל להורים זה 'לא עובר'. "מבחינתי עצם המחשבה להרים מקל, זו כבר אלימות לכל דבר. הילד שלי לא אמור לפחד משום דבר", אומרת אם נוספת. 

בינתיים הסייעת החליטה להתפטר על דעת עצמה מהצהרון, אך עדיין מועסקת בגן בשעות הבוקר. ומה קורה עם הצהרון? אחרי התפטרותה של הסייעת החליטו בעירייה לבטל אותו זמנית. "מענישים אותנו ואת הילדים בגלל שהעזנו להתלונן", אומרת אמא נוספת. "נשארנו בבית היום כי אין מי שיטפל בילדים שלנו. בעירייה טוענים שהם פועלים למצוא פתרונות לנושא, אבל זה לא מרגיש ככה”.

מעיריית בת ים נמסר בתגובה כי "אנו מגלים אפס סובלנות לאלימות, ולכן בחנו את המקרה החריג באופן מיידי ונמשיך לפעול כדי שמקרים אלו לעולם לא יהיו. בעקבות פנייה עברו ילדי הצהרון תשאול, העובדת הושעתה מיידית והגיעה לבירור ראשוני. מיד לאחר חג הפסח גם בוצע לה שימוע בחברה ושיחת בירור בעירייה. מבדיקת המקרה עלה כי אלימות או כוונה לפגוע בילדים לא היו, וכי מדובר בעובדת ותיקה ומוערכת.

“לאחר מספר תשאולים נוספים ובחינת המקרה תוך ירידה לפרטים הקטנים מול הגננת, הוחלט שאין עילה להעביר אותה מתפקידה או לפטר אותה. לאחר הבירור ולמרות החלטת החברה, החליטה העובדת להתפטר מתפקידה בצהרון (תמשיך לעבוד כסייעת בגן), וזאת לנוכח טענותיה כי היא מקבלת איומים והודעות קשות ממספר הורים המגיעים לצהרון מגני בוקר אחרים.

“בעקבות קשיים בגיוס כוח האדם לטיפול המוסמך לחינוך המיוחד, טרם נמצא מענה למחליפה. ברגע שתאותר מחליפה, החברה תחזור להפעיל את הצהרון”.

תגיות:מקלגןהתעללות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה