חדשות בארץ

הרב ליאו די: "אחדות היא המקור של הכל, בלעדיה אין לנו כלום"

הרב ששכל את אשתו ושתי בנותיו בפיגוע המתועב בבקעת הירדן הוסיף: "הרב שלי אומר שאמונה זה כמו חשבון בנק. אם אתה שם את הכסף שם בזמנים טובים, אפשר להוציא אותו בזמנים לא טובים"

  • כ"ט ניסן התשפ"ג
הרב ליאו די (צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)הרב ליאו די (צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)
אא

הרב ליאו די, שאיבד את אשתו לוסי ושתי בנותיו, רינה בת ה-15 ומאיה בת ה-20, בפיגוע המתועב בבקעת הירדן - אמר אמש (רביעי) כי הוא מרגיש "חיבוק גדול מכל עם ישראל בכל העולם".

בריאיון לרדיו "קול חי", נשאל הרב מהיכן שאב כוחות לדבר על אמונה בהלוויה וענה: "למדתי שיעורים באמונה במשך עשר שנים אצל הרב אפרים גולדברג, וזה החזיק אותי הרבה. הוא אומר שאמונה זה כמו חשבון בנק. אם אתה שם את הכסף שם בזמנים טובים אפשר להוציא אותו בזמנים לא טובים".

הבעל והאב השכול התייחס בדבריו לנושא האחדות בעם ישראל: "אחדות זה המקור של הכל. אנחנו אומרים 'שמע ישראל… ה' אחד'. אם אין אחדות אין לנו כלום".

"ויקטור פרנקל כתב שמי ששרד את השואה זה מי שהייתה לו משימה", הוסיף הרב די. "אנשים שאין להם משימה נפטרו מיד. אני הרגשתי מיד שיש לי משימה. אם עם ישראל מחבק אותנו אולי יש לנו משימה".

מוקדם יותר השבוע אמר הרב די בריאיון לתקשורת הבריטית: "אנחנו צריכים להפסיק לתת לטרור כל צוהר אפשרי של טוב, אנחנו צריכים לגנות אותו על הסף, זה רוע גמור, טרוריסטים הם רשע גמור. צריך להגיד להם את זה ולהתייחס אליהם ככאלה.

"אני לא חש כלפיהם שום שנאה. אני מרגיש שכוחות הביטחון הישראליים יעשו מה שהם בדרך כלל עושים, זה לעקוב אחריהם ולמצות איתם את הדין, מה שלדעתי נכון כי זה מונע את הפיגוע הבא שהם עלולים לעשות. יש לי אמונה, יש לי תקווה, ואני מאמין שהאלימות בעצם נגרמת על ידי אחוז קטן מהאוכלוסייה הפלסטינית והרוב המכריע של הפלסטינים הם אנשים טובים. הם הקורבנות העיקריים של המשטר הפלסטיני, וכך גם האנשים בעזה קורבנות המשטר שלהם".

איך אפשר להציל את הנוער מציפורני הטיקטוק? בואו להיות שותפים במיזם הערבות ההדדית הגדול של הידברות. לחצו כאן >>>

תגיות:אחדותפיגועליאו די

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה