חדשות בארץ

דבורי פאלי חורכת את הרשת: "אושי ויעקב מתוקים, אנחנו כל כך מתגעגעים, וזה כל כך קשה"

"אושי ויעקב מתוקים, אנחנו כל כך מתגעגעים, וזה כל כך קשה", כותבת האם השכולה. "אבל אנחנו בטוחים שלכם טוב. אתם נמצאים במקום גבוה וקדוש כי נהרגתם על קידוש ה', בגלל היותכם יהודים, והידיעה הזו מנחמת אותנו"

  • ב' אייר התשפ"ג
הילדים הקדושים אשר ויעקב פאלי הי"דהילדים הקדושים אשר ויעקב פאלי הי"ד
אא

לקראת יום הזיכרון, דבורי פאלי, אמם של יעקב ואשר פאלי הי"ד, כותבת לילדיה מכתב מדם ליבה. המכתב היכה גלים ברחבי הרשת, ולא הותיר את הגולשים אדישים.

"כבר יותר מחודשיים שאתם לא איתנו. הצחוק, השמחה, מאור הפנים והאהבה השופעת שלכם נותרו מונצחים בתמונות שהכו גלים בכל המדינה. יודעים כמה אנשים מחזיקים את התמונות האלה? יודעים בכמה לבבות נגעתם?", כותבת האם השכולה במכתב שפורסם ב'ידיעות אחרונות'.

"זוכרים שלילה אחד לפני השינה אמרתי לכם שאני אישה מאוד עשירה? שה' נתן לי ילדים חמודים, שכל אחד שווה יותר ממיליון דולר? אושי, זוכר שאמרת לי אז בכזאת מתיקות: 'אמא, אבל יש לי חבר שהם יותר עשירים, כי יש להם יותר ילדים...'? תמיד ידעתי שאתם יקרים כל כך. אבל רק אחרי לכתכם הבנתם שאתם לא יקרים רק לי, הבנתי שאתם שייכים לכל העם. כל אחד הרגיש קשר ושייכות, ואוהל המנחמים הגדול קלט כל כך הרבה אנשים שלא הכרנו קודם ובאו להשתתף.

"אחת הנשים שבאה לנחם ציינה אז עובדה מעניינת ואמיתית: הפיגוע הרצחני שבו נקטפתם באותו יום שישי, בתחנה, היה באותו זמן שבו בסוריה ובטורקיה התמודדו עם רעידת אדמה שגבתה מאות ואלפי הרוגים. בישראל הזדעזעה האדמה כאשר אתם נלקחתם - שני ילדים יהודים מתוקים.

"זו הייתה התחושה שלי בכל אופן - ההדים, התגובות, המכתבים שקיבלנו מארץ והעולם, האנשים והנשים שבאו ובכו בדמעות, הקבלות, החיזוקים והתפילות לעילוי נשמתכם ולרפואת אבא שיחי' שלא נגמרו. הבנתי אז את המשמעות העמוקה של 'ישראל ערבים זה לזה'. אנשים אמרו לי - הם לא רק שלכם, הם של כולנו, ואם קרה כזה אירוע נורא זה צריך לדבר אלינו, אנחנו צריכים לעשות עם זה משהו! לא להישאר אותו דבר. להתקדם, להתרומם, להיות טובים יותר.

"אושי ויעקב מתוקים, אנחנו כל כך מתגעגעים, וזה כל כך קשה. אבל אנחנו בטוחים שלכם טוב! אתם נמצאים במקום גבוה וקדוש כי נהרגתם על קידוש ה', בגלל היותכם יהודים! והידיעה הזו מנחמת אותנו. אתם בוודאי גם רואים מלמעלה ויודעים, על יהונתן רפאל המתוק שנולד לנו, ושימח אותנו ואת כל עם ישראל. הילדים שאלו מתי נספר לו עליכם. כנראה שהוא יגדל למציאות הזו, של תמונות, סיפורים ומקום ענק בלב של געגוע", כותבת האם בדמעות.

"אבל עכשיו, כשאתם קרובים כל כך לאבא שבשמים, אבא שאוהב כל כך את הבנים שלו, תתפללו עלינו, תתפללו שסאת הייסורים והסבל של עם ישראל, והרדיפות שרודפים אותו כבר אלפי שנים... יסתיימו כבר! תתפללו שנזכה לשלום אמיתי - קודם כל שלום בינינו, כבוד הבריות ואהבה אמיתית - אהבת חינם שכבר תביא לנו את הגאולה. ושנזכה במהרה לברכה של 'אם בחוקותי תלכו... ונתתי שלום בארץ...', לשמחה שלמה ולתחיית המתים, וניפגש איתכם בקרוב אמן", מסיימת דבורי את מכתבה הנוגע.

בשולי המכתב הוסיף האב, אברהם פאלי, מספר מילים: "בכל מוצאי שבת הייתי הולך אתכם לבית הכנסת, לשעה משותפת של לימוד. יעקב, עוד לא ידעת לקרוא, אבל באיזה מתיקות ושמחה עשית את העבודות של לימוד האותיות והניקוד, כמה שמחת לספר מה שלמדת בפרשת השבוע. אושי, כמה אהבת, ובאיזה חשק הלכת כדי שנחזור יחד על לימוד החומש.

"בשעה הזאת לימדתם אותי מהי אהבת תורה, כמה היא מתאימה לכל גיל וכמה היא משמחת. אני בטוח שעכשיו, ב'ישיבה של מעלה' משלימים לכם את מה שלא הספקתם פה. ולוואי ובזכותכם יאמר בורא עולם לצרותינו די", סיים האב את מילותיו הכואבות.

יעקב ישראל הי"ד (5) ואשר מנחם הי"ד (7) נרצחו בפיגוע דריסה בשכונת רמות הירושלמית בערב שבת, י"ט בשבט תשפ"ג. ארץ אל תכסי דמם.

תגיות:פיגוע דריסהמשפחת פאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה