הרב זמיר כהן - השיעור השבועי

הרי הקב"ה יודע מה האדם רוצה, אז מדוע צריך להתפלל?

כשאדם רוצה להראות לחברו שהוא אוהב אותו – הוא לוחץ לו את היד, או נותנים חיבוק זה לזה. אבל הקשר עם הקב"ה אינו קשר פיזי, שהלא הקב"ה אינו גוף ולא דמות הגוף. אז איך יוצרים קשר עם הקב"ה?

  • ג' אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשיעורו של מורנו הג"ר הרב זמיר כהן שליט"א על כוח התפילה, הסביר הרב עניין חשוב על כוח התפילה ומעלתה.

אומר הרב, שישנה שאלה שאנשים רבים שואלים, והיא: למה בעצם אנחנו צריכים להתפלל? הרי הקב"ה יודע בדיוק מה אנחנו צריכים, אז שיתן לנו. מדוע אנחנו צריכים להתפלל ולבקש? 

התשובה לשאלה חשובה זו, נמצאת במהות של כוח הדיבור, אותו נתן הקב"ה לאדם.

כוח הדיבור הוא פלא עצום. האדם מוציא אוויר מפיו, ועל ידי נענוע של השפתיים, שניים, לשון וכו', הוא מוציא מילים, מביע רעיונות, כך אחרים מבינים מה הוא מתכנן, מה הוא חושב, מה הוא רוצה.

כשאדם רוצה להראות לחברו שהוא אוהב אותו – הוא לוחץ לו את היד, או נותנים חיבוק זה לזה. אבל הקשר עם הקב"ה אינו קשר פיזי, שהלא הקב"ה אינו גוף ולא דמות הגוף. 

אז איך האדם מתחבר לאלוקים? איך האדם מתקשר לבורא עולם?

את ההתחברות לקב"ה, עושים על ידי התפילה. כשהאדם מתפלל לאלוקים, מדבר עם הקב"ה, מבקש ממנו, זה יוצר סוג של קשר בין האדם לבין הבורא. 

לכן צריך לדעת סוד גדול. לפעמים יש קשיים לאדם, והוא מנסה למצוא פתרונות. יש אדם שיש לו בעיות פרנסה – אז הולך לחפש עבודה, יש אדם עם בעיות בריאות – אז הולך לרופא. לעשות השתדלות, זה דבר טוב וחשוב, וכך צריך להיות. זו השתדלות טבעית שכל אדם צריך לעשות. אבל אסור לאדם לשכוח את הכוח של התפילה. צריך לדעת שלעיתים הקושי הגדול שמגיע על האדם, הצרות, הבעיות – הן רק בגלל שהקב"ה מרגיש שהאדם הזה לא מספיק מחובר אליו, לא מספיק מתפלל אליו, האדם הזה שכח את הקב"ה, לא פונה אליו, לא מדבר עימו, לא מבקש ממנו. אז ישנם מצבים בהם מביא הקב"ה קשיים על האדם כדי שהאדם יתעורר לעשות חשבון נפש, לפנות ולהתפלל לקב"ה.

אנו רואים בעולם אנשים שמגדירים את עצמם כרחוקים מאוד מהדת, ופתאום במצבים שבהם הם מרגישים שמגיעים לקרן זווית, למשל נמצאים בלב ים וכמעט טובעים, אז הם מרימים עיניים לשמים וצועקים לקב"ה שיושיע אותם. והדבר תמוה ביותר - מדוע כעת הם צועקים לקב"ה ומבקשים שיציל אותם? הרי אינם מאמינים שה' קיים! אבל התשובה היא כי בתוך תוכם יש להם הידיעה שיש בורא לעולם, אך היצר הרע מבלבל אותם ואומר "אם יש אלוקים אז אני צריך להתנהל על פי החוקים שלו, לשמור תורה ומצוות", לכן האנשים הללו מעדיפים לומר שאין אלוקים. אדם כזה לא באמת סבור בפנימיותו שאין אלוקים, אלא זה נובע מבלבול של היצר הרע.

כשהאדם פונה לקב"ה ומתפלל אליו, הוא מתחבר לקב"ה. וצריך לדעת סוד גדול. פעמים שיש בשמים טוב ושפע גדול שממתין להגיע לאדם, אבל הצינור שאמור להוריד אליו את השפע, נמצא ליד השפע שצריך להגיע אליו - הם נמצאים אחד ליד השני. ולכן צריך את התפילה של אותו אדם שתכניס את השפע לתוך הצינור, וכך יגיע שפע הטוב הזה לאותו אדם. כשהאדם לא מתפלל לקב"ה הוא לא מחובר אליו. הקב"ה רוצה שהאדם יתחבר אליו, כדי לתת לו שפע ברכה וטוב.

הרב זמיר כהן - למה להתפלל?

 
התכנים במדור מרתק ומיוחד זה מבוססים על שיעוריו של מורנו הג"ר הרב זמיר כהן שליט"א, ונכתבו על פי הבנת הכותבת.
 
שיעורו השבועי של הרב מתקיים בימי חמישי, ברחוב שרגא פרידמן 2, תל אביב, בשעה 21:30.
תגיות:הרב זמיר כהןהשיעור השבועי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה