חדשות בארץ

פצוע פיגוע הירי בבנימין: "מה שקרה מזכיר לנו על מה אנשים נלחמו בשבילנו"

מרדכי גדעון, תושב עטרת שנפצע בפיגוע הירי בגזרת בנימין, סיפר שהיה בדרכו למרוץ לזכר הנופלים: "שמעתי בום. הרגשתי שקיבלתי מכה ביד וירד לי דם". צה"ל ממשיך בסריקות אחר המחבלים

(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)(צילום: מיכאל גלעדי / פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:02)

מרדכי גדעון, בן 28 מהיישוב עטרת, הוא פצוע הירי מהפיגוע שאירע הבוקר (שלישי) סמוך לצומת המשטרה הבריטית (ואדי חרמיה) בבנימין. הוא פונה במצב קל עד בינוני לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, ועבר ניתוח בעקבות פגיעה משמעותית שספג בזרועו.

פרופ׳ יורם וייל, מנהל יחידת הטראומה האורתופדית בבית החולים שניתח את גדעון, עדכן כי הפצוע טופל בשבר מרוסק של אחת מעצמות האמה בניתוח זעיר פולשני: "אני מאמין שהשגנו מעמד טוב של השבר, שיאפשר החלמה מלאה וחזרה לתפקוד מלא של היד בהמשך. מרדכי מתאושש מן הניתוח ומצבו טוב".

ממיטתו בבית החולים שחזר גדעון את הפיגוע: "בשמונה וחצי בבוקר יצאתי מעטרת. היינו אמורים להגיע לטקס. בערך שלוש מאות מטרים לפני צומת המשטרה הבריטית, שמעתי בום. הרגשתי שהיד שלי קיבלה מכה וראיתי מלא דם. הבנתי שנפגעתי ביד. לא ראיתי מי ירה אבל הבנתי שיורים עלינו. רצתי לאוטו שליווה אותנו. צעקתי שניכס לאוטו ונתקשר למוקד לדווח".

גדעון מסר עדות בפני גורמי הביטחון החוקרים את הפיגוע. הסריקות אחר המחבל, שככל הנראה נסע במונית וממנו ביצע את הירי, נמשכות.

בעודו מתאושש, קישר גדעון את הפיגוע ליום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה: "מה שקרה ביום הזיכרון מזכיר לנו על מה אנשים נלחמו בשבילנו. צר לי שזה קרה לי, אבל אני רוצה להרגיש חופשי בארצי. רצתי למען עם ישראל עם דגל. אני גאה במדינה שלנו".

תגיות:פיגוע יריחבל בנימין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה