חדשות בארץ

עמית סגל על הפגנות השמאל: "המחאה תתקשה להקים ממשלה עם מפלגות ערביות לא ציוניות"

הפרשן הפוליטי על הפגנות השמאל: "מחאה שמתמקדת בשוויון בנטל ובגיוס לכל, תשלם מחיר יקר אם תתבסס על מפלגות שאיש ממצביעיהן לא התגייס מעולם"

  • ט' אייר התשפ"ג
(צילומים: אבשלום ששוני, תומר ניוברג / פלאש 90)(צילומים: אבשלום ששוני, תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

הפרשן הפוליטי עמית סגל חשף בטור ב"ידיעות אחרונות" את דעתו לגבי מחאת השמאל, זאת מעט אחרי הפגנת המיליון שנערכה בירושלים. סגל התייחס בטור להפגנת השמאל וכתב: "מחאת 2023 היא האפקטיבית ביותר עד עתה: המפגינים בלמו את רכבת החקיקה של ממשלה טרייה והומוגנית, שזה עתה נבחרה ברוב ברור. דגל הדמוקרטיה מצליח לספח אליו ציבור שעל פי כל סקר עולה על מחצית העם. הבחירות, למרות הסקרים התכופים, עדיין רחוקות. גם לו התקיימו מחר, וגם לו התוצאות היו תואמות את התחזיות, לא הייתה יוצאת מזה ממשלה על טהרת המחנה המפגין".

עוד הוסיף סגל על מפגיני השמאל: "מחאה שאימצה את דגל ישראל כסמלה המסחרי, תתקשה להקים ממשלה עם מפלגות ערביות לא ציוניות. מחאה שמתמקדת בשוויון בנטל ובגיוס לכל, תשלם מחיר יקר אם תתבסס על מפלגות שאיש ממצביעיהן לא התגייס מעולם, ולא בגלל השתמטות אלא בגלל התנגדות על בסיס לאומי. אפשר לנסות להקים עוד קונסטרוקציה רעועה, שתלך בדרך קודמתה, ממשלת לפיד־בנט".

בהמשך התייחס הפרשן הבכיר לסקרים האחרונים והסביר: "נתניהו ולפיד יורדים בדיוק מהטעם שהמחאה מצליחה: הציבור שמכריע גורלות בישראל הוא מחנה הימין־מרכז. זה שהעביר ב־2021 את קולותיו לסער ובנט והפיל את נתניהו, ושנה לאחר מכן מאס בממשלה עם מרצ ורע"מ והשלים לימין 64 מנדטים. נפילת הימין, אין פירושה המוחלט עלייה של השמאל, אלא של תנועה פוליטית שנקראה לפני רבע מאה 'הדרך השלישית'".

תגיות:הפגנותשמאלעמית סגל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה