חדשות בעולם

גיבור היום: בן 13 השתלט על אוטובוס דוהר אחרי שהנהגת התעלפה

נסיעה חזור מבית הספר הפכה לסיוט כשנהגת האוטובוס איבדה שליטה על ההגה, אך ילד בעל תושייה הפך את רגעי האימה לסיפור הצלה מרגש

(צילום מסך: כאן 11)(צילום מסך: כאן 11)
אא

דילן בן ה-13 בסך הכל רצה לחזר הביתה יחד עם חבריו בהסעה הבית-ספרית, כשברגע אחד של תושייה הוא הפך לגיבור ומנע אסון.

הכל התחיל כשנהגת האוטובוס בהסעת הילדים החלה להראות סימנים של חולשה. במצלמות האבטחה תועדו הרגעים הקריטיים בהם הנהגת מסירה את כובעה ומנופפת בו על פניה, שניות לפני העילפון על ההגה. באותן שניות היא אף הספיקה להודיע בקשר שהיא עומדת לעצור בצד, אך היא לא הספיקה.

את מה שקרה אחר כך איש מילדי האוטובוס לא ישכח. תוך כדי שהאוטובוס דוהר ללא נהגת ועשרות ילדים צורחים ברקע מבהלה, קם בן ה-13 ממושבו, לחץ על הבלמים ועצר את האוטובוס. בכך הוא מנע את הידרדרות האוטובוס, וככל הנראה הציל את חייהם של עשרות ילדים. במקביל ניסה דילן אף להציל את חיי הנהגת, וצעק אל הילדים המפוחדים: "שמישהו יזמין אמבולנס".

"זה היה אמיץ ובוגר להדהים", אומר רוברט ליברנוייס, מנהל אגף החינוך המחוזי בדטרוייט, "הוא קפץ ממושבו, זרק את התיק שלו, רץ לקדמת האוטובוס, תפס את ההגה ועצר אותו".

הוריו של דילן היו מומים ונרגשים גם כן. "שאלתי אותו: דילן, איך ידעת מה לעשות?", מספרת אמו, והוא ענה: ראיתי אותה (את הנהגת) עושה זאת בכל יום".

בזמן התעלפותה של הנהגת זיהו עוברי אורח שמדובר באוטובוס מידרדר, והתקשרו לכוחות ההצלה, אך אין ספק שאומץ ליבו וגילוי התושייה של דילן בן ה-13 הם אלו שהצילו בחסדי השם את המצב.

תגיות:גיבוראוטובוסנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה