נטורופתיה ורפואה טבעית

מדוע אנחנו מתמכרים, ולמה זה גרוע כל כך?

כוח ההתמכרות בנפש הוא אדיר, אבל האמונה והתפילה לבורא עולם – כוחם גדול יותר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בדורנו יש התמכרויות רבות. התמכרות למזון, לסיגריות, לחומרים שונים, לקפה, לקניות, למכשירי סלולר, למסכים ועוד. ההתמכרות יוצרת בקרבנו סוג של עונג שאותו אנו מבקשים, אך את העונג האמיתי שיהודי רוצה הוא ימצא רק בקשר שוטף עם הקב"ה.

למשל, בדורות האחרונים, המזון נותן המון נחמה לכל דורש, וזה זמין וזול כל כך. להתעלות לבד מעל העונג הזה, זה קשה מאוד, ולכן לעיתים צריך עזרה מקצועית והמון תפילות לה' שיעזור, כי כוח ההתמכרות בנפש הוא אדיר, אבל האמונה והתפילה לבורא עולם – כוחם גדול יותר.

הדבר הראשון שמוטל עלינו לעשות זה קודם כל להבין בשכל שהדבר אליו אנו מכורים מזיק, ולעיתים גוזל זמן יקר וממון רב. ללא דברי מוסר יומיומיים או קריאה ועיון בחומרים המסבירים את הנזקים בהתמכרות, יהיה קשה מאוד להפסיק. מעט אור מגרש המון מן החושך. בנוסף, חייבים בכל יום להגיד לבורא עולם שאנו לא רוצים את ההתמכרות, גם אם היא חזקה מאיתנו. לבורא עולם יש הדרכים היצירתיות שלו לקרב אלינו אנשים מתאימים או עזרים שונים, שיעזרו לנו לצאת מההתמכרות.

לגבי התמכרות לסיגריות, חומרים שונים ומזון – ישנן מסגרות רבות לתמיכה, ואנחנו יכולים להעיד שניקוי רעלים עוזר רבות בנושאים אלה, כולל צריכת תוספי מזון מסוימים.

לגבי התמכרות למכשירי סלולר ומסכים – זוהי מגפה בעיצומה, המחוללת נזקים רוחניים וגשמיים רבים בעמנו הקדוש. לגבי הנזקים הרוחניים, גדולי הדור זועקים רבות, ולגבי הנזקים הפיזיים והנפשיים כתבנו רבות במדור זה כמה הם רבים, באופן מידי וגם לאחר שנים. כדאי מאוד להעמיק בנושא זה, ולהבין כיצד לעשות שימוש מושכל בקלות בכל המכשירים. שנזכה לצאת ממצרים בהקדם.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הנטורופתית רות ליאת פלץ (ללא עלות), חייגי 073-2221290

תגיות:התמכרותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה