חדשות בארץ

חאן אל אחמר: שופטי בג"ץ תהו בפני נציג המדינה מדוע הפינוי מתעכב

שופטי בג"ץ דנו בעתירתה של תנועת רגבים נגד המדינה על העיכוב ביישום פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי. השופט שטיין לנציג המדינה: "האם אפשר לדחות את אכיפת החוק ללא מועד? יש עניין של חוקיות, וחוקיות דורשת אכיפה"

חאן אל אחמר, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)חאן אל אחמר, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בג"ץ דן היום (שני) בעתירתה של תנועת רגבים, בנוגע לעיכוב המתמשך בפינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל אחמר.

כזכור, בתחילת השבוע שעבר הגישה המדינה לבג"ץ את עמדתה בעניין, וטענה כי אין הצדקה להתערבות בית המשפט בנושא. בתגובתה ציינה המדינה כי הפינוי נדחה, בין היתר, עקב הידברות עם תושבי המאחז, הממוקם בין כפר אדומים למישור אדומים, סמוך לכביש 1, וחיפוש פתרון לפינוי מרצון: "עמדת הדרג המדיני היא ששאלת העיתוי ואופן מימוש הצווים מושפעת משיקולים מדיניים וביטחוניים רחבים ומגוונים".

בדיון היום, ציין נציג המדינה כי עמדת הדרג המדיני היא שהצורך לממש את צווי ההריסה שהוצאו ברור, אך השאלה היא באיזה עיתוי ובאיזה אופן.

ראש ההרכב, השופט נעם סולברג, פנה לנציג המדינה ותהה: "כיצד עמדת המדינה, שהוצגה בעבר בפני בג"ץ, השתנתה במאה ושמונים מעלות? טענת בעבר על החשיבות האסטרטגית לעשות מהר ועל סכנת הנפשות שהתושבים ובית הספר נמצאים מטרים ספורים מכביש מספר אחד".

השופט אלכס שטיין הוסיף ושאל האם ניתן לדחות את פינוי המאחז ללא קביעת מועד לאכיפת החוק: "יש עניין של חוקיות, וחוקיות דורשת אכיפה. האם אין חובה משפטית שבה יש תאריך שצריך לבצע את ההריסה?".

נציג המדינה השיב שהדרג המדיני עקבי ויש צורך לממש את צווי ההריסה, אבל לדבריו "לא מדובר בשב ואל תעשה. יש פעולות שנעשות וצריך למצוא חלון הזדמנויות".

עו"ד אבי סגל, המייצג את רגבים בעתירה, מסר: "במקרה בו המדינה נמנעת במשך 15 שנים מלאכוף את החוק, ובחסות מצב זה הרשות הפלסטינית ותושבי המתחם ממשיכים בהשתלטות על השטח, אין מנוס כי בית המשפט ישים סוף לסאגה, ויקצוב לוח זמנים סביר למדינה לאכיפת החוק במקום."

השופטים הודיעו בתום הדיון כי ימסרו את החלטתם בקרוב.

תגיות:בג"ץחאן אל אחמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה