חדשות בריאות

עשרות תלונות על פטריות בקרקפת גילו: המספרות לא שומרות על היגיינה

מהממצאים שנאספו במספרות עולה, כי ספרים רבים עושים שימוש חוזר במגבות. הם לא מכבסים אותן לאחר תספורות ומעבירים אותן מלקוח אחד לאחר. הממצאים: רק כרבע מהמספרות שומרות על היגיינה בין הלקוחות

  • י"א אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד הבריאות ערך בשבועות האחרונים עשרות ביקורות במספרות במרכז הארץ ובאזור השרון. הסיבה: עשרות תלונות התקבלו לאחרונה מצד ישראלים על פטריות בקרקפת. בעקבות החשדות, במשרד הבריאות גילו כי הדבר נובע מחוסר היגיינה במספרות. מדובר בזיהום שיכול להיגרם כתוצאה מאי שמירה על היגיינה מצד הספרים, ואף לתופעה לא נעימה ולבעיות בעור.

מהממצאים שנאספו במספרות עולה, כי ספרים רבים עושים שימוש חוזר במגבות. הם לא מכבסים אותן לאחר תספורות ומעבירים אותן מלקוח אחד לאחר. בנוסף, חלק מהספרים עושים שימוש חוזר במכשירים מסוימים ללא חיטוי בין אדם לאדם. הדבר גורם להעברת חיידקים ואף יכול להתפתח לאדמומיות בעור ולבעיות בקרקפת.

עוד נמצא, כי כלי העבודה הכוללים מסרקים, מברשות ומכונות תספורת לא חוטאו. לאחר סיכום הביקורות ומצב התברואה, נמצא שכמעט 70% מהמספרות זכו ציון בינוני. כרבע מהמספרות בלבד דורגו בציון טוב ושמרו על כללי היגיינה נאותים. לאחר הביקורות, המספרות שנבחנו וקיבלו ציון בינוני או נמוך, נדרשו לתקן את הליקויים ואף עשו זאת.

תגיות:בריאותמספרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה