חדשות בארץ

רגב: פרויקט המטרו יועבר מנת"ע לניהול חברה אחרת

שרת התחבורה החליטה כי בשל העיכובים והתקלות בפרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, האחריות על פרויקט המטרו תועבר מחברת נת"ע לחברה ממשלתית אחרת: "יהיו נגזרות ומשמעויות לחברות שלא עומדות ביעדים שלהן"

(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

שרת התחבורה מירי רגב הודיעה היום (שלישי) על החלטתה להעביר את ניהול פרויקט המטרו בגוש דן מחברת נת"ע לחברה אחרת. בשיחה שקיימה עם בכירי החברה, הבהירה רגב: "כמו שאמרתי בעבר, יהיו נגזרות ומשמעויות לחברות שלא עומדות ביעדים שלהן, בוודאי כשמדובר ביעדים שהן עצמן מציבות".

גורמים במשרד התחבורה מסרו, כי חברת נת"ע חרגה מהתקציב של פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן בסכום של כ-3 מיליארד שקלים, זאת בנוסף לחריגה מלוחות הזמנים. הקו האדום של הרכבת אמור היה להתחיל לפעול באוקטובר 2021. מאז נדחה מועד ההפעלה פעמיים – לנובמבר 2022 ואז למרץ השנה. רגב קיימה סיור לאורך הקו לפני כחודש, וקיבלה הודעה מבכירי נת"ע שהקו יחל לפעול לאחר יום העצמאות.

אלא שבסיור שערכה השרה באחרונה נמצאו ליקויים בטיחותיים. ליקויים אלה לא מאפשרים כרגע את הפעלת הקו, שאמור לפעול מבת ים ועד פתח תקווה.

רגב הודיעה, כי הנושא ידון בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. אם השרים יאשרו את הצעתה, תיבחר החברה שתנהל את הפרויקט שעלה עד היום עשרות מיליארדי שקלים. גם אם יוחלט לקחת מחברת נת"ע את ניהול פרויקט המטרו, החברה תמשיך לנהל את עבודות הקמת קווי הרכבת הקלה.

מחברת נת"ע טרם התקבלה תגובה.

תגיות:מירי רגבגוש דןהרכבת הקלהנת"עמטרו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה