חדשות בארץ

זו התקנה החדשה של משרד התחבורה, שתמנע תקיפות של נהגי אוטובוסים

משרד התחבורה בתקנה חדשה: מעתה, כל האוטובוסים שיעלו על הכבישים יהיו חייבים להיות מצוידים במחיצות מגן מזכוכית מחוסמת. המטרה היא מניעת מעשי אלימות נגד נהגים

  • י"ב אייר התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד התחבורה עדכן הבוקר (רביעי) על תקנה חדשה: מעתה בכל האוטובוסים שיעלו על הכביש יותקנו מחיצות מגן בתקינה אירופית, שקשה ביותר לפרוץ.

בשנה האחרונה חל גידול של עשרות אחוזים במעשי האלימות שבוצעו כנגד נהגים של התחבורה הציבורית, בכל רחבי הארץ. חלק מהנהגים חוו תקיפה פיזית על ידי נוסעים, חלק אחר דיווח מקרי אלימות מילולית מצד הנוסעים. חלק גדול מהנהגים דיווח על תחושת חוסר ביטחון בעת עבודתם.

המחיצה החדשה מבוססת על התקינה האירופית העדכנית ביותר, וכוללת מרכיבים נוספים של דרישות ייחודיות לישראל. מעתה נדרש כל יצרן המעוניין לייבא אוטובוסים לישראל, וכן חברות ישראליות המייצרות מרכבי אוטובוסים המורכבים על שילדה מיובאת מחו"ל, להעביר למשרד התחבורה מפרט ואבטיפוס של מחיצת המיגון, ורק לאחר בחינה ואישור של המשרד ניתן לשווק את הדגם.

בחודש שעבר פרסם ארגון נהגי האוטובוס מבית ההסתדרות הלאומית כי בשנת 2022 עברו 41% מנהגי האוטובוסים בישראל תקיפה פיזית אחת לפחות. 17% מהנהגים דיווחו כי היו קורבן לשלושה מקרי אלימות ומעלה בשנה האחרונה. במספרים מוחלטים מדובר על כ-4,400 מקרי תקיפה.

השרה מירי רגב מסרה בעקבות התקנה: "כאשר מדברים על תחבורה ציבורית חשוב לזכור את המרכיב החשוב ביותר – הנהג. נהגי האוטובוס מבלים שעות ארוכות בכבישים העמוסים, כאשר בידיהם מופקדת האחריות הגדולה לחייהם של עשרות בני אדם. הם ממשיכים לנוע בכבישים בכל מצב, גם תחת מתיחות ביטחונית ואיומי טרור, או בעת משבר בריאות עולמי מסכן חיים. אינני מוכנה להשלים בשום אופן עם גילויי אלימות כלפיהם, ואני פועלת להחמרת האכיפה והענישה כנגד אלימות בתחבורה הציבורית.

"אני קוראת לכל ציבור הנוסעים לכבד את הנהגים ולהימנע מגילויי אלימות פיזית ומילולית כלפיהם", הוסיפה השרה. "אם לדעתכם הנהג התנהג שלא כשורה, אתם מוזמנים להעביר תלונה למפעיל הקו או לאגף התחבורה הציבורית במשרדנו, והיא תטופל במלוא הרצינות. קללות ואלימות אינן פתרון, והן פוגעות לא רק בנהג אלא גם בנוסעים האחרים", הוסיפה רגב.

תגיות:תחבורה ציבוריתמשרד התחבורהאלימות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה