חדשות בארץ

אבסורד: אכיפת התנועה ביו"ש מתוקצבת עבור חצי מיליון תושבים – בכבישים נעים שלושה מיליון

18 ניידות תנועה של המשטרה פועלות בכל יהודה שומרון ומתקשות לבצע אכיפה על שטח של 1600 קילומטר כביש. 21 בני אדם נהרגו בתאונות. כאלף כלי רכב פלסטינים נתפסו עם ליקוי בטיחות חמורים. ח"כ טופורובסקי: "ביו"ש יש הפקרות. החיים שם פחות שווים למישהו משום מה"

(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר / פלאש 90)
אא

21 בני אדם מצאו את מותם מאז תחילת השנה בכבישי יהודה ושומרון. דיון בכנסת חשף שהמשטרה מתוקצבת להפעלת ניידות תנועה בהתאם למספר התושבים המדווחים כמתגוררים באזור דרך קבע. אלא שבפועל, בכבישי יהודה ושומרון נעים כשלושה מיליון איש כי האוכלוסייה הפלסטינית שנעה בהם לא נלקחה בחשבון.

המשמעות: על שטח של 1,600 ק"מ כביש, פועלות רק 18 ניידות תנועה שלא יכולות לבצע אכיפה ראויה. כוח האדם החסר אינו יכול למנוע את התאונות הקטלניות או הקשות, או להתמודד עם עברייני תנועה הנוסעים בפרעות והם מהגורמים העיקרים לתאונות הקטלניות.

בדיון שנערך בוועדת החוץ והביטחון השתתפה נורית יכימוביץ-כהן, ממרכז המחקר והמידע של הכנסת, שהציגה נתונים ממסמך שמתמקד בסוגיית התעבורה ביהודה ושומרון. מהנתונים עולה כי בין כלל התאונות בישראל, שיעור התאונות הקטלניות הוא 3%, וביו״ש הוא 5% לגבי ישראלים בלבד. כהן הוסיפה כי מדו"ח מבקר המדינה עולה שישנה מצוקת כוח אדם ומצוקת ציוד, ואין פעילות של משטרת התנועה הארצית ביו״ש.

ח״כ בועז טופורובסקי, יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, ציין: ״תאונות הן לא גזירת גורל, וביו"ש יש הפקרות. החיים שם פחות שווים למישהו משום מה. מתוך 250 ניידות משטרה שיש בישראל, יש רק 18 ביו"ש. זה פשוט בדיחה. אין מערב פרוע, יש מזרח פרוע, שם עושים תחרויות בכבישים. ישנה אשליה שזה אזור שנוסעים בו חצי מיליון אנשים, אבל בפועל מדובר על שלושה מיליון אנשים".

נציגי המשטרה בדיון חשפו גם שנהגים פלסטיניים מקבלים דו"חות רק במסירה ידנית, ורובם לא משלמים. נכון לסוף שנת 2021 הצטברו יותר מ-400 אלף דוחות שלא שולמו, ששווים 275 מיליון שקלים. כמו כן, לפלסטינים מספר גדול של כלי רכב שלא רשומים בישראל, ושיעור גבוה מהם חייבים לרדת מהכביש, עקב ליקויים בטיחותיים חמורים.

משרד התחבורה, באמצעות נציגיו בדיון, עדכן שנעשות פעולות להגדלת התקציב, שיפור התשתיות ועוד. הוועדה קבעה דיון המשך שייערך בעוד כשבועיים.

תגיות:יהודה ושומרוןאכיפת תנועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה