חדשות בריאות

סובלים מכאבי גב תחתון? המחקר הבא יפתיע אתכם

95% ממתמודדים עם כאבי גב תחתון שהשתתפו במחקר, היו תמימי דעים בנוגע לפרמטרים שישפיעו על הצלחת הטיפול בכאב. במה מדובר, ולמה הנושא חשוב כל כך?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם אתם סובלים מכאבי גב, אתם בוודאי מכירים מקרוב את התחושה הקשה וההרגשה שכל שגרת החיים שלכם נפגעת. כאבי הגב הם מסוג הכאבים שכמעט לא יודעים מרגוע. הם באים לביטוי במשך היום כולו, מקשים על ביצוע פעולות שונות, ובדרך כלל מורגשים בכל מצב – הליכה, ישיבה, שכיבה. ממש כל הזמן.

לא תמיד הסיבות לכאב הן ברורות, אבל כפי שמוכיח מחקר מפתיע שפורסם לאחרונה, לעתים הן לא מושפעות אך ורק מהמערכת הפיזיולוגית של האדם הסובל, אלא מגיעות בין היתר כתוצאה מ... יחסם של הרופאים.

המחקר המעניין בוצע בשנה האחרונה וממצאיו תוארו בכתב העת 'Annals of Family Medicine'. במחקר נבדקו מטופלים מבוגרים הסובלים מכאבים כרוניים בגב התחתון, כולם רשומים ברשם לאומי של כאב, וכאלו המקבלים מרשם תרופתי על ידי רופא לטיפול בכאבי הגב התחתון, מה שאומר שהכאב אצלם הוא ברמה גבוהה מאוד. כמו כן הייתה בין הנבדקים גם תת קבוצה של מטופלים הסובלים מכאבים כרוניים בגב התחתון ומטופלים אצל אותו רופא במשך למעלה מחמש שנים.

במחקר ביקשו החוקרים לבדוק שאלה שעוררה אצלם סקרנות רבה: 'מה הקשר בין שביעות הרצון של המטופלים מהרופאים המטפלים בהם, לבין הכאבים הכרוניים שלהם?' במחקר התבקשו המטופלים לאמוד את עצימות הכאב, התפקוד הפיזי ואיכות החיים שלהם הקשורה לבריאות בכל אחד מהמצבים – לפני הטיפול אצל הרופא ולאחריו.

התוצאות היו בעלות מגמה חד משמעית והראו כי מתוך 1,352 משתתפי המחקר דיווחו יותר מ-95% על כך שאמפתיה מצד הרופא ותקשורת טובה אתו, הובילו לתוצאות טובות יותר בטיפול וסייעו בשיכוך הכאבים ובהתמודדות.

החוקרים ציינו כי מדובר בממצאים חד משמעיים מובהקים שמוכיחים עד כמה במצבים של כאבים כרוניים בגב התחתון, חשובים היחס של הרופא והתקשורת אתו. עוד הם הדגישו כי יחס ואמפתיה הם דברים החשובים תמיד, אך כפי שהוכח במחקרים נוספים – חולים המתמודדים עם כאבים כרוניים, זקוקים באופן מיוחד לרופאים אמפתיים שמבהירים היטב את אופן הטיפול בהם ושניתן לראות את מאמציהם הכנים לעזור.

תגיות:מחקרכאבי גב תחתון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה