נטורופתיה ורפואה טבעית

מה יקרה לנו עם נצרוך זרעי פשתן?

זרעי פשתן הם "מזון על", וזה יקרה רק אם נצרוך אותם נכון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לשילוב של זרעי פשתן בתפריט יש הרבה יתרונות בריאותיים, אבל כמו בכל דבר – גם כמה חסרונות. ישנם גם אנשים שבכלל לא כדאי להם לצרוך זרעי פשתן.

חשוב להבין מה יש במזון, אבל חשוב יותר איך הוא נספג בגוף שלנו.

זרעי פשתן מכילים כמות גדולה של חומרים שמהם הגוף שלנו יוצר חומצות שומן מסוג אומגה 3. כל גוף מייצר אחרת, וזה תלוי בחוזק של מערכת העיכול וביכולת הספיגה של כל אחד ואחת מאיתנו. זרעי הפשתן מכילים סיבים מסיסים במים. אלו סיבים חשובים לשיפור החיידקים הטובים במעי (פרוביוטיקה). סיבים אלו חסרים לנו יותר מאשר הסיבים הלא מסיסים. הם גם מועילים מאוד לאיזון רמות הסוכר בדם. שילוב של זרעי פשתן עם מזונות מתוקים יאפשרו לסוכר להיכנס לתאים בצורה איטית יותר, וכך האינסולין יופרש בצורה נכונה ומבוקרת.

זרעי פשתן מכילים חומרים נוגדי חמצון, שנלחמים במחלות ובהזדקנות. זרעי פשתן יועילו במיוחד גם לאיזון הורמונלי לנשים עם תסמינים של גיל המעבר.

אכילת זרעי פשתן לא תהיה טובה עבור אלו המתמודדים עם יציאות מרובות. כמות הסיבים מעודדת פינוי פסולת, וזה עלול להחמיר את המצב. גם אלו הסובלים ממעי דלקתי – יש חשש שזרעים מכל סוג יחמירו את הדלקת, וכדאי להימנע מלצרוך אותם.

החשוב מכל – אם מחממים את זרעי הפשתן, הם עוברים תהליך חמצון, והם לא מומלצים כלל. חומצות השומן בזרעים רגישות מאוד לחמצון בחשיפה לחום ואפילו לאור, כך שכל הזרעים הטחונים מחומצנים ומזיקים.

עוד טעות נפוצה היא להכניס זרעי פשתן ללחם או לקרקרים. יש המגדילים לעשות ומכינים לחם פשתן. החום ואפילו האור הורסים את כל הטוב שיש בזרעים.

השימוש הנכון הוא לרכוש זרעים שלמים, ולטחון בבית במטחנת תבלינים סמוך לשימוש. טחינה מידית אינה מורכבת, ושווה את המאמץ.

אפשר לטחון כמות שתספיק לכמה ימים, ולאחסן בכלי אטום בהקפאה.

זרעי פשתן הם מזון מרוכז מאוד. לכן אפשר ומומלץ להוסיף מהם לתזונה עד שתי כפות ביום, בשייקים ועל סלט ירקות או פירות.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:בריאותזרעי פשתן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה