חדשות בארץ

תלונה לוועדת האתיקה נגד אחמד טיבי: "הפך אירוע פלילי ללאומני"

ח"כ טיבי פרסם תמונה של צעיר יהודי החשוד בהריגת צעיר ערבי, וזאת בטרם הובא החשוד לפני שופט. ח"כ צבי סוכות, שהגיש את התלונה, טוען: "השתמש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לעבור על הוראת המשטרה"

(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) הגיש היום (שני) תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע''ל), לאחר שטיבי העלה לרשת את תמונתו של החשוד ברצח בכניסה ליישוב גן נר. זאת בניגוד לחוק האוסר פרסום תמונת חשוד בעבירה בטרם הובא בפני שופט.

המדובר באירוע שהתרחש בשבת האחרונה, במהלכו ירה תושב גן נר למוות בצעיר ערבי מהכפר סנדלה הסמוך, במהלך ויכוח על שימוש בדרך. האירוע הוביל להתפרעויות של מאות צעירים ערבים מול היישוב גן נר, במהלכן נפצעו שני שוטרים.

טיבי פרסם את תמונת החשוד וצייץ: "הרצח הנורא של דיאר עומרי מסנדלה הוא באחריות בן גביר והמפכ"ל שבתאי שקראו לאזרחים לשאת נשק ולירות, וזה מה שקרה: נשא נשק, ירה ורצח בדם קר". אתמול התראיין טיבי בגלי צה"ל והצהיר שניצל את החסינות הפרלמנטרית שלו כדי שהציבור ידע מי היורה, בטענה שברשתות החברתיות ניסו להצדיק את הרצח.

בתלונה שהגיש לוועדת האתיקה של הכנסת, טען סוכות כי טיבי ניצל את חסינותו הפרלמנטרית כדי להלהיט את הרוחות ודרש להעניש אותו על כך.

"מדובר על אירוע קשה ומצער", מסר סוכות. "האלימות בכבישים היא רעה חולה שצריך לעקור מהשורש, אבל יחד עם זאת צריך לשים את הדברים במסגרת הנכונה. אירוע פלילי לא גורר הפרות סדר אלימות שבהן נפגעו שני שוטרים, כמו שקרה בעקבות האירוע בדרך לגן נר. אנשים כמו אחמד טיבי, שעושים שימוש ציני בחסינותם הפרלמנטרית על מנת ללבות את האש ולנסות להפוך אירוע פלילי ללאומני, צריכים לשאת בתוצאות של המעשים שלהם".

תגיות:אחמד טיביועדת האתיקהצבי סוכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה