חדשות בארץ

"מגן וחץ" | תיעוד: כך חוסלו בכירי הג’יהאד האסלאמי ברצועת עזה לפנות בוקר

במכת הפתיחה של מבצע "מגן וחץ" חוסלו שלושה בכירים בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. פיקוד העורף הנחה את תושבי העוטף להישאר בסמוך למרחבים מוגנים

התקיפה ברפיח, הלילה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)התקיפה ברפיח, הלילה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל פרסם בצהריים (שלישי) תיעודים מחיסולם הלילה של חליל בהיתיני וג'יהאד ע'נאם, שניים מבכירי הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, בפתיחת מבצע "מגן וחץ".

(קרדיט: דובר צה"ל)

בהיתיני, בן 44 תושב העיר עזה, היה חבר במועצה הצבאית של הג'יהאד האסלאמי ברצועה והמפקד הבכיר המבצעי בארגון. הוא שימש כמפקד מרחב צפון רצועת עזה מאז חיסולו של קודמו בתפקיד, תיסיר ג'עברי, באוגוסט 2022 במסגרת מבצע "עלות השחר". בצה"ל ציינו כי בהיתיני היה אחראי לירי הרקטי לעוטף עזה בחודש האחרון, עסק בהכוונה ובתכנון של פיגועים בעורף ישראל ותכנן ירי לעבר שטחה בעתיד הקרוב.

(קרדיט: דובר צה"ל)

ע'נאם, בן 62 תושב העיר רפיח, היה אחד מהפעילים הבכירים והוותיקים בג'יהאד האסלאמי ומילא בו תפקידי מפתח, ביניהם ראש מרחב דרום. בתפקידו האחרון הוא שימש כמזכיר המועצה הצבאית של ארגון הטרור ברצועה, היה אחראי על התיאום והעברת כספים ואמל"ח בין ארגונו לחמאס ועסק בקידום פעולות טרור ברצועה, ביהודה ושומרון ובחו"ל.

הבכיר השלישי שחוסל במכת הפתיחה של "מגן וחץ" הינו טארק עז אל-דין, בן 49, שמוצאו מעראבה שבשומרון. עז אל-דין היה האחראי על הכוונת פעולות הג'יהאד האסלאמי ביהודה ושומרון מרצועת עזה. במהלך השנים האחרונות, הוא התקדם לדרג הפיקוד של ארגונו ברצועה, והיה אמון על הקשר עם שלוחת ארגון הטרור ביהודה ושומרון, על העברת כספים, על הסתה והכוונה לביצוע פעולות טרור בשטחי מדינת ישראל מרצועת עזה.

במהלך הפתיחה של המבצע, הותקפו אתרים לייצור אמצעי לחימה של הג'יהאד האסלאמי, בהם סדנאות לייצור רקטות בחאן יונס ואתר ששימש גם לייצור רכיבי בטון עבור בניית מנהרות טרור. בנוסף, הותקפו עמדה צבאית בדרום הרצועה ושישה מתחמים צבאיים ששימשו כמחסני אמצעי לחימה וכתשתיות לוגיסטיות של הארגון.

פיקוד העורף הנחה את תושבי עוטף עזה להישאר בסמוך למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה. שר הביטחון יואב גלנט אישר הפעלת מצב מיוחד בעורף, ולאור הערכת המצב הוחלט על סגירת צירים ואתרים בגזרה ומעבר לנסיעה בצירים חלופיים באזורים הסמוכים לגדר המערכת. נאסרה הכניסה לגבעת "קובי" ("אנדרטת הארבעה") בשדרות, לאנדרטת "החץ השחור", לגבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז"ל, לגבעת נזמית ולגבעת "הפרש הבודד". כמו כן, הוחלט על סגירת חוף זיקים למבקרים ועל עצירת תנועת הרכבות בין אשקלון לשדרות.

תגיות:צה"להג'יהאד האסלאמימבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה