חדשות בארץ

15 שנות מאסר למחבל שדקר ופצע קשות צעיר יהודי בירושלים

המחבל, בן 16, דקר את אליהו דהן בחודש אוקטובר אשתקד, פצע אותו קשה והותיר אותו משותק. בנוסף לעונש המאסר, בית המשפט השית עליו תשלום פיצויים בסך 258 אלף שקלים

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שלישי) עונש של 15 שנות מאסר על מחבל בן 16, תושב ענאתא, שדקר בחודש אוקטובר אשתקד את אליהו דהן ברחוב ששת הימים בירושלים. דהן נפצע קשה בפיגוע ונותר משותק. על המחבל הושת לשלם פיצויים לנפגע בסך 258 אלף שקלים. קרוביו של דהן הביעו אכזבה, וציינו כי העונש שנגזר על המחבל הינו קל מדי.

כזכור, המחבל הגיע לשטח ציבורי בין רחוב בר-לב לששת הימים בירושלים, שם דקר את דהן בגבו באמצעות סכין ונמלט מהזירה. במהלך הסריקות אחריו, הוא זוהה על ידי שוטר באזור מגרשי הכדורגל בשייח ג'ראח, כשהוא רץ במגרשים, שעה שעשרות ילדים ונערים משחקים במקום. בשלב מסוים, הסתובב המחבל לכיוון השוטר עם חפץ בידו. השוטר, שהעיד כי חש סכנה לחייו ולסובבים אותו, ירה לעברו ופגע בו.

המחבל הודה במעשים שיוחסו לו במסגרת עסקת טיעון, והורשע בעבירות טרור ובניסיון רצח. בגזר הדין כתבו השופטים: "הנאשם ראה את המתלונן שאותו זיהה כיהודי בשל הכיפה שעל ראשו ומאפייני לבושו, כובע, חליפה וציצית. הנאשם דקר אותו בגבו דקירה עוצמתית על מנת לגרום למותו. במעשהו המתוכנן והאכזרי גרם הנאשם לפגיעה נוראה בגופו של המתלונן ובנפשו, וכפסע היה מקטילת חייו".

בשל פציעתו נזקק דהן לשיקום רפואי ארוך. הרופאים העריכו כי יהיה משותק בפלג גופו העליון, וכעת הוא מסתייע בכיסא גלגלים.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המייצג את דהן, הגיב לגזר הדין: "לצערנו הפסיקה היום של בתי המשפט הישראליים מרחמת על מחבלים קטינים חרף רשעותם ופגיעתם הקטלנית. במצב זה 15 שנות מאסר ופיצוי פלילי מקסימלי הינם הרע במיעוטו. זה הזמן לדרוש מהמחוקק ענישה מחמירה גם על מחבלים קטינים במקרה של פיגועי טרור".

תגיות:פיגועטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה