סיון רהב מאיר

"אין מקום לבני עוולה בעולמנו": המסר של דוד חטואל בעקבות חיסול המחבל

סיון רהב מאיר מביאה דברים שכתב דוד חטואל בעקבות חיסולו של המחבל ג'יהאד ע'נאם, שאחראי לתכנון הפיגוע בו נרצחו בני משפחתו: "מודה לקדוש ברוך הוא ולכוחות הביטחון. הם הסירו רוע מן העולם"

(צילומים: יונתן סינדל, Atia Mohammed / פלאש 90)(צילומים: יונתן סינדל, Atia Mohammed / פלאש 90)
אא

מה דוד חטואל מבקש לומר כעת? אתמול (שלישי), במסגרת מבצע "מגן וחץ", חוסל המחבל ג'יהאד ע'נאם. הוא היה אחראי, בין השאר, לרצח של רעייתו טלי חטואל וארבע בנותיהם הילה, הדר, רוני ומירב, בפיגוע בציר כיסופים לפני 19 שנה. נדמה לי שהשם טלי חטואל הקפיץ אתמול פתאום רבים מאיתנו, שנזכרו בפיגוע הנורא ההוא. הלילה דוד חטואל שלח אליי כמה מילים שכתב:

"התחושות מציפות אותי היום. מצד אחד, תחושת הקלה. מהצד שני, תחושה של חזרה, כמו במנהרת זמן, לי"א באייר לפני 19 שנה, ליום שבו איבדתי את כל משפחתי.

כבר בימי השבעה סימנתי לי יעד של בחירה בחיים: 'נָתַתִּי לְפָנֶיךָ הַבְּרָכָה וְהַקְּלָלָה, וּבָחַרְתָּ בַּחַיִּים, לְמַעַן תִּחְיֶה אַתָּה וְזַרְעֶךָ'. בעוד אויבינו מנסים בכל דרך להוסיף רע, להרוג ולרצוח בנו, אנו מצווים לבחור בטוב ובחיים. אין הבטחה שהבחירה הזו תהיה קלה, ולעיתים זה היה קשה מנשוא, אבל התמדה בדרך הזו מובילה לקידוש החיים, לראיית המציאות בפרופורציה הנכונה ולהוספת טוב.

ובחזרה אל הידיעה שקיבלתי: נישאתי, הקמתי משפחה ואנחנו חיים ביישוב כרמי קטיף. בעוטף עזה הייתה צריכה להתקיים חתונה של בן חברים שלנו. בבוקר, עם פתיחת המבצע, הבינו שם שצריך למצוא מקום חלופי. היישוב כרמי קטיף התגייס למשימה, וגם אני הצטרפתי.

בעודנו עסוקים כולנו בהעברת החתונה ליישוב שלנו, בעודנו מוסיפים טוב בעולם, קיבלתי את ההודעה שמי שחוסל לפנות בוקר – הוא-הוא המחבל שאחראי לרצח משפחתי. כמה שעות אחר כך, כבר השתתפתי בחופה המקסימה של הזוג, במזל טוב.

אנו באים עם ערכי נצח ולא עם ערכי רצח. זוהי לא 'נקמה' במחבל. מתוך אמונה בצדקת הדרך, מתוך ראיית החיים כמקודשים – אין מקום לבני עוולה אלו בעולמנו. לכן אני מודה לקדוש ברוך הוא ולכוחות הביטחון. הם הסירו רוע מן העולם. העולם הוא מקום קצת יותר טוב היום".

תגיות:סיון רהב מאירדוד חטואלמבצע מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה