בריאות ותזונה

נחשף: זו הסיבה שכדאי לכם לאכול אננס אחד ליום (ולמי מומלץ להתרחק ממנו?)

האינדיאנים קוראים לו 'אננה' שפירושו 'כל הטוב'. האם האננס הוא באמת תמצית הטוב, ולמי הטוב הזה הוא בעצם ממש רע? כל הפרטים בכתבה 

אא

בארצות המוצא מהן הוא מגיע - האננס נחשב לפרי אגדי. 

"אננה", קוראים לו האינדיאנים של פראגוואיי וברזיל, שבתרגום חופשי משמעותו - 'כל הטוב'. 

מחקרים שנעשו על האננס (הטרי כמובן ולא משימורים) הראו כי מדובר ב'פצצת' אנרגיה שמעניקה לגוף שלנו הרבה, או לפי שיטת האינידאנים - את כל הטוב. 

בעבר הייתה זו נחלתם של אנשים עשירים בלבד, ורק הם יכלו להציג על שולחנם לראווה את האננס. אחרים הסתפקו בקופסאות שימורים, וכמובן שבהן (ותיכף נפרט מדוע) לא היה את כל הטוב של הפרי הטרי. 

אז מה זה כל הטוב הזה? מחקרים אחרונים מראים שלאננס הטרי יתרונות רבים שמיטיבים עם בריאותנו, אך הבולט שבהם הוא תכולת האשלגן הגדולה שבו - שעוזרת בוויסות לחץ הדם. 

וכך מביא אחד המחקרים: "רוב האנשים אינם מודעים ליתרונות הבריאותיים המדהימים של אננס טרי ומיץ אננס. זו תרופה ידועה לשליטה על לחץ דם גבוה, בשל נוכחות גבוהה של אשלגן בפרי. הוא גם דל בנתרן, מה שהופך אותו למועיל יותר עבור חולים שסובלים מלחץ דם גבוה".

בשל היותו גם דל בנתרן, הוא מפחית, על פי המחקר, את הסיכון ללקות במחלות לב. "באננס יש נוגד קרישה בשם ברומלין שמסייע במניעת קרישי דם ומקדם זרימת דם טובה יותר בגוף. יש בו גם ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים רבים שמפחיתים את הסיכון ללקות במחלת הסרטן".

מתי ולמי אננס טרי אינו מומלץ?

הברומלין

אנזים ברומלין הוא בעל יכולת מעולה לעכל חלבונים, אבל כשאנשים שרגישים אליו צורכים אננס הוא יכול לגרום להם לתגובות אלרגניות כמו דלקת בלשון ובפנים, גירוד בפנים ועוד. 

לרוב יחלפו התופעות הללו מעצמן, אבל באם לא - יש לפנות לרופא. 

אם אתם אלרגיים אפילו לדבר אחד כמו פרחים, אבקנים, לטקס, סלרי, גזר ושומר - יש סיכוי שגם לאננס תהיו אלרגיים. 

 

צורכים תרופות? אסור לכם לאכול אננס 

אם אתם נוטלים תרופות אתם חייבים לדעת שהברומלין יוצר אינטראקציה עם תרופות, ויכול להגביר את הסיכון לדימומים, בעיקר אם התרופות הן קלופידוגרל, קומדין ואספירין - אך לא רק. 

 

חומציות רבותיי, חומציות

האננס הוא פרי חומצי מאוד, ואם אוכלים אותו מדי יום במשך תקופה ארוכה - חשוב לקחת בחשבון שהוא ישחוק את האמייל שבשיניים. אם אתם חוששים מהבחינה הזו עדיף להימנע מצריכתו בצורה מוגזמת, ולהוריד את ההמלצה שבכתבה לצריכה של עד אחת לשבוע או יותר מכך. 

 

משלשל טבעי

אם אתם סובלים מעצירות לעתים תכופות, בטח תשמחו לדעת שהאננס הוא משלשל טבעי. עם זאת, עבור מי שדווקא סובל ממצב הפוך, האננס לא מומלץ לצריכה. 

 

אננס וסוכרת 

אננס מכיל כמות גדולה מאוד של פרוקטוז - אותו סוכר שמעלה את רמת הגלוקוז בדם, ולכן פחות מומלץ לחולי סוכרת. אם אתם חולי סוכרת שבכל זאת רוצים ליהנות מהפרי, חשוב שתיוועצו ברופא שלכם ותשאלו אותו על כמות צריכה מומלצת כדי להימנע מעליית הסוכר בצורה שתסכן אתכם. 

ולסיכום, 

נכון שהפרי עצמו מכיל יתרונות חשובים אך פרי שאינו טרי - דהיינו מיובש או משומר - מכיל חומרים שכדאי להתרחק מהם כמו סוכר וחומרים משמרים, שפחות טובים לנו. לכולנו. 

תגיות:אננסבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה