חדשות בארץ

10.5 שנות מאסר למחבל שניסה לרצוח ילדה בת עשר בפיגוע אבנים

יאסין עטא יידה לפני כשנתיים וחצי אבן על רכב של משפחה יהודית בציר נווה צוף. ילדה בת 10 נפצעה באורח קשה. משפטו של המסייע, מחמוד זהראן, הסתיים לפני שבעה חודשים והוא ירצה שש שנות מאסר

אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh / Flash 90)אילוסטרציה (צילום: Nasser Ishtayeh / Flash 90)
אא

בית המשפט הצבאי ביהודה גזר היום (חמישי) 10 וחצי שנות מאסר על המחבל יאסין עטא, שזרק אבן על רכבה של משפחה יהודית בכביש סמוך לנווה צוף בחודש אוגוסט 2020. בפיגוע נפצעה באורח קשה ילדה בת 10, שישבה במכונית לצד אמה ואחיותיה. השופטים קבעו כי המחבל, שהורשע בניסיון לרצח על רקע לאומני, יפצה את המשפחה ב-35 אלף שקלים.

בפסק הדין כתבו השופטים כי "העבירה נעברה מתוך כוונה לפגוע בישראלים ומתוך מניע לאומי אידיאולוגי. השלכת האבן גרמה לנפגעת העבירה פגיעה קשה ביותר אשר מלווה אותה עד היום מבחינה פיזית ונפשית".

בפיגוע היו מעורבים שני מחבלים. חקירת השב"כ, שהביאה למעצרם זמן קצר לאחר האירוע, העלתה כי עטא ושותפו לפיגוע, מחמוד זהראן, יצאו מביתם בכפר דיר אבו משעל, במטרה לידות אבנים לעבר כלי רכב של יהודים. הם החלו בנסיעה בכביש הסמוך ליישוב נווה צוף שבבנימין. כאשר הבחינו ברכבה של המשפחה היהודית, האטו את נסיעתם ועטא ידה את האבן לעבר הרכב מטווח אפס. האבן ניפצה את שמשת הרכב, פגעה בראשה של בת המשפחה, שנפצעה כאמור באורח קשה. לאחר מכן נמלטו המחבל והסייען מהמקום.

בנובמבר שעבר הסתיים משפטו של זהראן, ובית המשפט גזר עליו עונש של שש שנות מאסר.

עו"ד חיים בלייכר מארגון "חוננו", המייצג את המשפחה שהותקפה, מסר לאחר גזר הדין: "מדובר בפיגוע שהיה יכול להסתיים בתוצאה קטלנית. אנו מברכים את כוחות הביטחון והפרקליטות שהביאו ללכידת המחבלים והעמדתם לדין עם ענישה של ממש".

תגיות:עונשמחבלפיגוע אבנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה