חדשות בארץ

"הו אסיר, חטוף חייל": הפגנת תמיכה במחבלים – על אדמת ישראל

הפגנת התמיכה במחבלים נערכה ביישוב עראבה שבצפון. משתתפיה קראו: "הו אסיר, תקוף שוב, חטוף חייל ושחרר אסירים". תלונה במשטרה הוגשה נגד ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ראאד סלאח, שהשתתף בהפגנה והורשע בעבר בסיוע לחמאס

בראכה וסלאח, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בראכה וסלאח, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

תלונה הוגשה היום (חמישי) במשטרה נגד ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, ראאד סלאח, בגין חשד להסתה וקריאה לפגוע בחיילי צה"ל, במהלך הפגנת תמיכה בעזה ובארגוני הטרור, שנערכה ביישוב עראבה שבצפון.

מלבד סלאח, נטלו חלק בהפגנה גם ח"כ לשעבר מוחמד ברכה, ראש ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל, וראש עיריית עראבה, עומר ואכד נסאר. סלאח הורשע בעבר, בין היתר, בעבירות של הסתה לטרור, מגע עם סוכן זר וחברות בארגון טרור, ואף ריצה עונש מאסר.

בהפגנה קראו המשתתפים קריאות נגד מדינת ישראל ועודדו פגיעה בחיילים ואזרחים. פרשן חדשות 12, עמית סגל, פרסם תרגום של קריאות העידוד לטרור שנשמעו במהלכה: "הו אסיר, תקוף שוב, חטוף חייל ושחרר אסירים. הו עזתי, תרמוס את המשת"פ ואת המרגל. מעראבה ברכות לעזה שלנו אצילת הנפש. הו גוב שכולו אריות, הנה העם שלך בגלוי. הוצאנו צלף אחד לעיון אל-חראמיה (הפיגוע בואדי אל-חראמיה ב-2002, בו נרצחו עשרה ישראלים), הוא קרע אותם לגזרים בכדורים ורובה".

מנכ"ל ארגון "בצלמו", שי גליק, הגיש תלונה במשטרה, ושלח מכתב ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בדרישה לעצור את מי שעומדים מאחורי האירוע ולפתוח נגדם בחקירה בחשד להסתה לטרור, עידוד מעשה טרור ותמיכה בארגון טרור.

בפנייתו כתב גליק: "אני קורא עוד היום לעצור את ראשי ומארגני התהלוכה, ואף לשקול לעצור את כל מי שנראה בסרטון קורא קריאות הסתה. לא ניתן ל'שומר החומות' לחזור, מדינת ישראל בזמן מלחמה מה שמחייב את הגברת האכיפה על עברות הסתה מסוג כזה".

ח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית) פנה לשר הפנים משה ארבל ודרש לזמן לשימוע את ראש עיריית עראבה: "השתתפות של ראש עיר במדינת ישראל, שמקבל מימון מלא ממדינת ישראל וקורא לפגיעות ולירי לעבר אוכלוסייה אזרחית, הם תופעה שלא מתקבלת על הדעת כלל. אני קורא לשר הפנים לזמנו לשימוע דחוף, ולבדוק אפשרות לסילוקו מראשות העיר. מי שפוגע במדינת ישראל, לא יוכל לנהל עיר במדינת ישראל".

תגיות:הסתהראאד סלאחעראבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה