חדשות בעולם

הרב הראשי של הולנד: "יש צלבי קרס בשכונה שלי. אני סופג קריאות אנטישמיות"

כמעט 40% מיהודי אירופה שוקלים לעזוב את ארצם, כך עולה מכנס ועידת רבני אירופה. הרב בנימין ג'ייקובס סיפר: "משווים כאן את ישראל לנאצים". הנתונים העגומים מובילים את יהודי אירופה לחשוב פעמיים אם להישאר בארצם או לחזור לארץ

  • כ"ז אייר התשפ"ג
בית הכנסת, הולנד (צילום אילוסטרציה: shutterstock)בית הכנסת, הולנד (צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הוועידה השנתית של איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) חשפה, במהלך כנס בעיר פורטו, נתונים מדאיגים. יהודי אירופה נמצאים בסכנה ממשית, מספרים הרבנים, ומביאים מספרים כמעט בלתי נתפסים. בוועידה השתתפו 150 ראשי קהילות וארגונים יהודיים. יו"ר האיגוד, הרב מנחם מרגולין, סיפר כי ישנה התגברות אנטישמיות בקמפוסים ברחבי באירופה וההתנכלות ליהודים הולכת וגוברת, בעיקר לאנשי סגל לסטודנטים יהודים ופרו ישראלים.

בכנס עצמו הסביר הרב מרגולין כי "בזמן שאנו נפגשים כאן, ממשלות ברחבי אירופה מציגות תוכניות המשפיעות על החיים היהודיים באירופה. כמנהיגים יהודים, עלינו לשאול את עצמנו איזה סוג של עתיד אנחנו רוצים לראות ומה אנחנו יכולים לעשות מול הממשלות והאיחוד האירופי כדי להפוך את החזון הזה למציאות".

הרב בנימין ג'ייקובס, הרב הראשי של הולנד, סיפר: "לפני מספר שבועות שוחחתי עם ראש עיר שלפני השואה הייתה בה קהילה יהודית גדולה, אבל רובה נספתה. אחרי המלחמה נשארו בה רק שני ניצולים. היה בית כנסת שם. ראש העיר הלך ליהודים ואמר שרוצים לקנות את בית הכנסת, וערך בית הכנסת נמוך כי אין יותר מתפללים. קודם רצחו את היהודים – ואז אמרו שאין ערך לבית הכנסת כי אין שם יהודים. היום אם אני נואם בפני קהל של לא-יהודים בהולנד. אני מקבל מחמאות על ההולנדית שלי, וההולנדית שלי טובה מאוד. אני אומר: סליחה, אבל אני הולנדי כבר כמה דורות. הם משיבים לי: סליחה, חשבנו שאתה יהודי".

הוא הוסיף כי הוא סופג התקפות אנטישמיות ברחוב. בשבת האחרונה בדרך לבית הכנסת ראה גרפיטי שהשווה מגן דוד לצלב קרס ולפני שלושה שבועות צעקו לעברו שני נערים ברחוב: "Free Palestine". "היו צלבי קרס כאלה בחמישה מקומות בשכונה שאני גר בה", הוא סיפר. "הפירוש הוא שישראל היא כביכול כמו הנאצים. בכל פעם שקורה משהו בישראל, כמו מבצע מגן וחץ – המשטרה מסיירת ליד הבית שלי".

על פי הנתונים שקיבלו לידיהם, כ-38 אחוז מיהודי אירופה שוקלים לעזוב את ארצם בגלל אנטישמיות.

תגיות:אירופהאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה