חדשות בעולם

עיתונאי בריטי-איראני שובת רעב: "הכריזו על משמרות המהפכה כארגון טרור"

ואהיד בהשתי החל לשבות רעב לפני 72 יום ומאושפז בבית חולים. רבה של אוקראינה הגיע לבקרו ומסר: "מאבקו באלימות ובטרור הוא אמיץ וראוי לציון, על העולם המערבי להילחם בטרור האיראני"

(קרדיט: הרבנות הראשית של אוקראינה)(קרדיט: הרבנות הראשית של אוקראינה)
אא

חבר בית הנבחרים הבריטי, הלורד סטיוארט פולק, והרב הראשי ליהדות אוקראינה, משה אסמן, ביקרו היום (ראשון) את העיתונאי הבריטי-איראני ופעיל זכויות האדם, ואהיד בהשתי, המאושפז זה 13 יום בבית חולים בלונדון. בהשתי פתח בשביתת רעב לפני 72 יום מול משרד החוץ של בריטניה, בשל דרישתו להכניס את משמרות המהפכה של איראן לרשימת ארגוני הטרור.

מחאתו של בהשתי עוררה סולידריות רבה בקרב הציבור, וזכתה לגיבוי של יותר מ-120 חברי פרלמנט בריטיים שחתמו על עצומה התומכת בדרישתו. בעצרת שנערכה לאחרונה בלונדון הביעו המונים את תמיכתם בבהשתי, והדגישו את האחדות הגדולה כיום בעולם המערבי כנגד המשטר האיראני.

הלורד פולק והרב אסמן הביעו תמיכה במאבקו של שובת הרעב, הקורא לממשלת בריטניה להכיר באיראן כנותנת חסות לטרור, בטענה שאיראן מספקת טכנולוגיית טילים ומזל"טים המשמשים לפגיעה באזרחים חפים מפשע.

לאיראן ובריטניה יש כיום יחסים דיפלומטים מלאים, והממשלה הבריטית לא נענתה בשלב זה לקריאה להכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור.

רבה של אוקראינה מסר לאחר הביקור: "כמנהיג דתי, כואב לי לראות אדם נוקט באמצעים כה קיצוניים כדי להילחם על הצדק. מצבו של בהשתי הוא תזכורת בולטת למאבקים המתמשכים שרבים מתמודדים עם השאיפה לשלום וביטחון. מאבקו באלימות ובטרור הוא אמיץ וראוי לציון".

הרב אסמן קרא לממשלת בריטניה לשקול בכובד ראש את דרישותיו של שובת הרעב. "מצב זה מחייב התייחסות רצינית והידברות. המאבק של בהשתי אינו שלו בלבד. הוא תזכורת למאבק העולמי באלימות ובטרור. הגיע הזמן שאנחנו, כקהילה עולמית, נעמוד מאוחדים נגד כל צורה של אלימות".

בהשתי צייץ לאחר הפגישה בחשבון הטוויטר שלו: "היה לנו הרבה על מה לדבר, אנחנו חולקים אויב משותף. אני מצפה להמשך עבודתנו המשותפת כדי לקבוע שמשמרות המהפכה כארגון טרור".

תגיות:איראןמשמרות המהפכה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה