חדשות בארץ

הרצוג על שיחות ההידברות: "אף אחד לא גורר רגליים. בניגוד לספינים הדיונים רציניים"

נשיא המדינה בכנס של אוניברסיטת רייכמן: "יש הרבה גורמים מחוץ לחדר שלא נהנים מההידברות אבל בתוך החדר אנחנו מנהלים שיחות רציניות". בעקבות ההצבעות על תקציב המדינה, המשך השיחות נדחו לשבוע הבא

(צילום: אבשלום ששוני / FLASH90)(צילום: אבשלום ששוני / FLASH90)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס היום (שני) לשיחות ההידברות על הרפורמה המשפטית, שנערכות בבית הנשיא, והדף את הביקורת שהשמיעו גורמים באופוזיציה לפיה השיחות אינן מתקדמות.

באופוזיציה איימו בימים האחרונים להפסיק את השיחות, אם לא תושגנה הסכמות לכל היותר בתוך חודש. מנגד, בקואליציה ציינו במהלך השבוע האחרון שהרפורמה תקודם בכנסת. 

בכנס של המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן אמר הנשיא: "בניגוד לספינים הדיונים מעמיקים ורציניים, אף אחד לא מבזבז את הזמן ולא גורר רגליים. בישראל רוצים את התוצאות כבר אתמול. אני לא עוסק בסטופרים. יש מספיק תאריכים ואנחנו עושים מאמץ כדי להביא בסופו של דבר לפתרונות".

הרצוג הוסיף: "יש הרבה גורמים מחוץ לחדר שלא נהנים מההידברות, אבל בתוך החדר אנחנו מנהלים שיחות רציניות והצדדים באים לשם עם רצון טוב. אני לא מוכן לוותר בשום פנים ואופן. התפקיד של הנשיא הוא להיות מעל המערכת הפוליטית, ובית הנשיא זה המקום שבו מדברים כדי לבנות הישגים ארוכי טווח".

נשיא המדינה התייחס גם להפגנות המחאה בעד ונגד הרפורמה המשפטית: "זכותם של המפגינים להביע את חששם. יש אי אמון בסיסי בכל הקבוצות, זו תופעה מוכרת ומובנת. אני רואה יתרון עצום בכך שיש שיח ציבורי ער ושיש מחאות, מכאן ומכאן".

שיחות ההידברות בתיווך בית הנשיא לא יתקיימו השבוע, בעקבות הדיונים במליאת הכנסת על תקציב המדינה.

תגיות:הידברותהנשיא הרצוגאוניברסיטת רייכמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה