חדשות בארץ

הרשות השנייה מגבה את חיים הכט: "לא גזענות"

כנגד הכט נטען שהסית נגד חרדים בשידור ברדיו בשבוע שעבר. ארגון בצלמו, ומאזינים רבים, התלוננו בפני נציב פניות הציבור של הרשות, שמסרה בתגובה: "אין כאן אמירות גזעניות ולא מצאנו כי כללי הרשות הופרו"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו הגיבה היום (שלישי) לתלונות שהוגשו נגד שדר הרדיו חיים הכט, שבשבוע שעבר, בזמן שידור בתחנת "קול רגע", התבטא נגד חרדים. כנגד הכט הוגשו תלונות על ידי מאזינים ועל ידי ארגון בצלמו.

ברשות ציינו כי לאחר בחינת הדברים והאזנה לתוכן: "נמצא כי הדברים שנאמרו הם דברי ביקורת לגופם של דברים ולא כהכללה".

עוד נמסר כי "הדברים הביקורתיים נאמרו מפי השדרן ערב הצבעה על תקציב המדינה וכהמשך ישיר לפרסומים על אודות חלוקת הכספים הקואליציוניים. השדרן ביקר את אופן חלוקתם ופיזורם. לטעמנו אין כאן אמירות גזעניות ולא מצאנו כי כללי הרשות הופרו".

בתגובה לתלונה שהוגשה על ידי ארגון בצלמו, השיב נציב פניות הציבור ברשות, דוד רגב: "האזנתי לתוכן. על אף שדברים נאמרו במסגרת חופש הביטוי ועסקו בביקורת לגיטימית כנגד התקציב, אני סבור כי היה מקום להביע את הדברים בדרך אחרת, ולא בדרך מעוררת אי הנוחות בה הוצגו הדברים. העברתי את ההערות בצירוף הערתי זו לידיעת הגורם המשדר".

במהלך שידור ברדיו "קול רגע", טען הכט כי מיליוני השקלים שניתנו לתקציב הדתות או לאברכים יכלו לסייע למחלקות בבתי החולים. במונולוג ארוך אמר השדרן כי רוב הבעיות בבתי החולים הן בגלל שהממשלה, לטענתו, מעדיפה לתגמל את הציבור החרדי: "180 אלף אברכים לומדים תורה בכוללים, משתמטים משירות וגוזלים מיליוני שקלים מהמחלקות הפנימיות בבתי החולים".

בנוסף, התמקד הכט במתנדבות מטעם תנועת חב"ד, שמגיעות לחלק חלות בבתי החולים, ואמר: "ביום שישי בצהריים מגיעות בנות חב"ד החסודות ומגישות לחולות חלה מתוקה לשבת, נרות וברכה מהרבי, 'לבריאות' הן אומרות לזקנות. מה אני אגיד לכם, הלב נמס מהמחווה. די, אתם שם בחב"ד, די עם הפוזות והשקרים של יהדות רחומה".

השדר טען לאחר השידור כי לא התכוון לפגוע בציבור החרדי, אותו הוא "מוקיר ואוהב". לדבריו, כוונתו הייתה להעביר ביקורת על הפוליטיקאים החרדים.

מתחנת רדיו "קול רגע" נמסר לערוץ 7, בתגובה לפניות המאזינים, כי "חיים הכט הביע את עמדתו על ענייני היום במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לו. לאחר שדבריו עוררו סערה הבהיר כי לא התכוון לפגוע במי מהמאזינים ובכללם בציבור החרדי, ואם המאזינים נפגעו מדבריו הוא מתנצל על כך".

שי גליק, מנכ"ל בצלמו, מסר לאחר קבלת המענה מהרשות השנייה: "מילים יכולות לרצוח. יומיים אחרי דבריו של חיים הכט אמרה גלית גוטמן שהחרדים מוצצי דם, ושטף ההסתה והשנאה לא פוסקים. חרדים נתקלים באלימות בכל הארץ ובשנאה. הדם יהיה על הידיים של כל מי שלא נלחם בהסתה ומגבה אותה".

תגיות:חיים הכטהרשות השנייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה