חדשות בארץ

נתניהו בבסיס המודיעין: "ישראל פותחת פער על כל אויביה"

ראש הממשלה ביקר בבסיס של אגף המודיעין ושמע סקירה על המאמצים שנעשים בזירות השונות מול האיום האיראני ומול הטרור ביהודה ושומרון: "יצאתי מעודד עד מאוד". ראש המל"ל צחי הנגבי הגיב לדיווח לפיו איראן בונה מתקן גרעין חדש בעומק האדמה: "אין מקום שלא ניתן להגיע אליו במתקפה"

(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

(וידאו: עומר מירון, לע"מ)

ראש הממשלה נתניהו ביקר היום (שלישי) בבסיס של אגף המודיעין, יחד עם ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה ומפקדים נוספים.

מלשכת נתניהו נמסר כי במהלך הביקור "ראש הממשלה קיבל סקירה מעמיקה על המאמצים שנעשים בזירות השונות אל מול האיום האיראני. כמו כן, הוצגו בפניו המאמצים שנעשים באופן יומיומי לסיכול הטרור ביהודה ושומרון. במסגרת הביקור, שמע ראש הממשלה נתניהו על המידע המודיעיני שנאסף ואיפשר את הסיכולים של בכירי הג'יהאד האסלאמי במבצע האחרון 'מגן וחץ'".

בתום הביקור אמר נתניהו: "סיימתי עכשיו ביקור באחד מבסיסי המודיעין שלנו ויצאתי מעודד עד מאוד. ישראל פותחת פער על כל אויביה, והיא עושה זאת בשילוב של אינטליגנציה אנושית ואינטליגנציה מלאכותית. מה שראיתי פה זה את העתיד כבר כאן היום. אז ידעו כל אויבינו – אנחנו מקדימים אתכם בהרבה".

בתוך כך, סוכנות הידיעות AP דיווחה הלילה כי איראן מתקדמת בבניית מתקן גרעין חדש, סמוך לאתר הגרעיני בנתנז שבמרכז המדינה. על פי הדיווח, לצורך הקמת המתקן נחפרות מנהרות שעומקן נמצא בין 80 ל-100 מטרים מתחת לקרקע. עומק זה עלול להוות אתגר בלתי עביר לפצצה חודרת הבונקרים GBU-57 הנמצאת בשימוש צבא ארה"ב, שטווח החדירה שלה מגיע עד לעומק של 60 מטרים מתחת לקרקע.

ראש המל"ל צחי הנגבי הגיב היום לדיווח, בדברים שנשא בכנס הרצליה באוניברסיטת רייכמן: "זה כמובן לא דבר מפתיע וחדש. אנחנו מכירים את הגישה האיראנית מזה שנים רבות לנסות ולהעביר מתקנים לתת הקרקע כדי לשמור על חסינותם. היום מדובר באתר שגם נחשף. כמובן שזה מגביל את יכולת התקיפה של מתקנים שהם מעל פני הקרקע שהיא כמובן יותר קלה, אבל אין מקום שלא ניתן להגיע אליו במתקפה".

"המתקן שדובר עליו היום הוא עניין של שנים עד שיושלם, ושבו תוכל להתבצע פעילות מהסוג שאנו מדברים עליו", הוסיף הנגבי. "אנחנו מקווים לסיטואציה שבה הפתרון לסיפור של הנשק הגרעיני באיראן הוא לא פתרון קינטי של מתקפה. אם אפשר להגיע לכך בדרך של הסכם – וכבר היו בעולם מדינות שהפסיקו תוכניות גרעין בעקבות הסכמים, לחצים, סנקציות והערכה שהמהלך לא כדאי. אנחנו נערכים לסיטואציה שלא יהיה מנוס מעימות. אנחנו מקווים שהאמריקאים והעולם כולו, שהמון שנים הציבו את הנושא כנושא מרכזי לסיכול, ימשיכו במדיניות הזו".

הנגבי ציין כי "האיראנים לא מייצרים אורניום מעושר ברמה שנקראת 90%. הם עצרו ב-60%, הייתה פעם אחת זליגה ל-83%. המהלך הזה של התקדמות להעשרה לכיוון של נשק מציב אותם בסיטואציה מאוד בעייתית, כי כל השנים הם טוענים שפניהם לגרעין אזרחי, וכשאתה מעשיר מעל 60% בוודאות אתה למעשה מניף שלט 'נשק'. צודק הפנטגון שאומר שמבחינת העשרת אורניום אם הם רוצים לעבור היום מ-60% ל-90% – זה תהליך של שלושה שבועות. זה לא מציב אותך במצב שיש לך נשק גרעיני. זה מציב אותך במצב שיש לך אורניום מעושר בכמות מספקת לפצצה".

"נתניהו לא יאפשר לאיראנים להתקדם ללא פעולה ישראלית. אנחנו לא אוהבים לנקוב באופן מפורש בקו אדום, אבל אומרים בוודאות מבחינתנו: אם אנחנו נתרשם שאין יותר מנוס מפעולה צבאית כנגד מתקני הגרעין באיראן, אני חושב שלכל מנהיג ישראלי יהיה גיבוי מוחלט מהחברה ומהמדינה לעשות מה שעשה בגין ב-81' ומה שעשה אולמרט ב-2007".

על רקע הפרסומים לפיהם מתנהלים מגעים לנורמליזציה בין ישראל וסעודיה, אמר הנגבי: "המדיניות שראש הממשלה מוביל הרבה שנים, אבל בעיקר בחודשים האלה, זה שיש חזון ענק שישנה את המזרח התיכון כולו ויביא לשלום בינינו לכל העולם הערבי ואולי הפלסטינים. יש לנו רצון להגשים את החזון של הסכמי אברהם עם סעודיה, והחזון הזה לא היה בא לעולם בלי סעודיה שנתנה אור ירוק לאמירויות וגם לבחריין".

"האם זה יקרה? יש בסעודיה מנהיג שכנראה לא היה כמותו בעולם אולי מאז ומעולם, בן אדם שלקח את המדינה שלו 180 מעלות לכיוון אחר, מנהיג מהפכני ונועז. אם הוא יכול לחשוב שאפשר להגיע לנורמליזציה עם ישראל – זה יקרה. אני מאמין שיש סיכוי שזה יקרה".

תגיות:איראןצחי הנגביהגרעין האיראניבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה