חדשות בארץ

משפחת החייל שנרצח על ידי מחבלים: לא לשחרר את הרוצח הנתעב

וליד דקה, המחבל שהיה שותף לרצח החייל משה תמם הי"ד, ביקש שחרור מוקדם מהכלא מטעמי בריאות. משפחתו של החייל פנתה לשר המשפטים: "שחרורו יהווה הפניית עורף לערכי הצדק והמוסר שעליהם מבוססת זכות קיומנו כעם"

(צילום: משה שי / FLASH90)(צילום: משה שי / FLASH90)
אא

משפחתו של החייל משה תמם הי"ד, שנרצח על ידי מחבלים לפני 39 שנים, פנתה היום (שלישי) לשר המשפטים יריב לוין ולפרקליטות המדינה, וביקשה שלא להיעתר לבקשת אחד המחבלים, וליד דקה, לשחררו שחרור מוקדם מטעמי בריאות. דיון מוקדם בבקשת המחבל עתיד להתקיים מחר.

דקה, בן 61, אחד האסירים הביטחוניים הוותיקים בישראל, מאושפז בבית חולים. הוא עתר לוועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר, באמצעות פרקליטו אביגדור פלדמן, וביקש שחרור מוקדם מסיבה "הומניטרית".

על פי החוק, מחבל שנגזר עליו מאסר עולם אינו זכאי לשחרור מוקדם. הפרקליטות הודיעה כי היא מתנגדת לקיום הדיון, אולם הוועדה קבעה שהוא ייערך מחר, ויעסוק רק בסוגיית "בחינת חוקיות הבקשה".

דקה, ששימש בכלא כדובר האסירים, היה חלק מחוליית מחבלים חברי החזית העממית, שחטפה את החייל לצורכי מיקוח. משלא הצליחה להשיג את מבוקשה, רצחה החוליה את החייל.

במרץ 1987 הורשע דקה בבית המשפט הצבאי בלוד בגין עבירות של ירי לעבר אנשים, אימונים צבאיים, חבלה גופנית חמורה וחברות בארגון עוין, ונקבע שהיה שותף שווה לרצח. המחבל נידון תחילה למאסר עולם, אך לפני 13 שנה קצב הנשיא דאז שמעון פרס את עונשו ל-37 שנות מאסר.

ממשפחת תמם נמסר: "‏קיבלנו בתדהמה את הידיעה כי המחבל הרוצח הנתעב, וליד דקה, שחטף ורצח באכזריות שלא תתואר את יקירנו החייל משה תמם הי"ד, הגיש בקשה לדיון בוועדת שחרורים וכי בקשתו לא נפסלה על הסף. זאת למרות שהדבר מחויב בחוק לנוכח נסיבות מאסרו".

"שחרורו של הרוצח הנתעב יהווה פגיעה נוראה לא רק במשה הי"ד ובבני המשפחה, אלא גם הפניית עורף לערכי הצדק והמוסר שעליהם מבוססת זכות קיומנו כעם. אנו קוראים לכל הנוגעים בדבר לפעול באופן מיידי על מנת לוודא שהרוצח ירצה עד תום את עונשו שכבר נקצב בעבר שלא בצדק".

פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור מסר: "אנו דורשים לעצור מיידית את הדיון על השחרור של המחבל וליד דקה, שרצח את החייל משה תמם הי"ד. לא ייתכן שבהסתר ומתחת לשולחן במשמרת של ממשלת ימין, דנים בשחרור מוקדם של מחבל רוצח. ידע כל מחבל שרצח יהודי שהוא ימות בכלא מזקנה או ממחלה".

תגיות:מחבלפיגועמשה תמם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה