חדשות בארץ

"שמו הטוב יינשא בפי כל": נתניהו ספד לרב אדלשטיין זצוק"ל

ראש הממשלה פרסם הודעת אבל על פטירתו של מרן ראש הישיבה, הגאון רבי גרשון אדלשיין זצוק"ל: "הרב היה חדור אהבת ישראל לכל אדם. ההתמדה הכבירה שלו תוסיף לעורר השראה בשומעי לקחו"

(צילומים: דוד כהן, יונתן סינדל / פלאש 90)(צילומים: דוד כהן, יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד הבוקר (שלישי) למרן ראש הישיבה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל, שהלך לעולמו.

"בעולם התורה, וכמוהו עם ישראל כולו, איבדו היום תלמיד חכם ומנהיג דגול – את נשיא מועצת גדולי התורה וראש הישיבה, הרב גרשון אדלשטיין זצ''ל, שכל חייו היו קודש", כתב נתניהו בהודעת אבל. "אני דואב על לכתו מאיתנו, ואני שולח את תנחומיי העמוקים לבני משפחתו".

"הרב אדלשטיין תמיד זכר את שנות ילדותו ברוסיה הסובייטית, שבה הוא נאלץ ללמוד תורה בסתר. בניגוד לכך, כאן בישראל, נפלה בחלקו הזכות לפרוש את כנפיו בגלוי על עולם הישיבות הליטאי. הוא מעולם לא קיבל זאת כדבר המובן מאליו. אדרבה, האחריות לעיצוב דמותם הרוחנית של המוני בית ישראל הדריכה אותו יומם ולילה".

"הרב אדלשטיין היה חדור אהבת ישראל לכל אדם. הקשב הרגיש שלו לאתגרי הדור הביא אותו להדריך, להנחות, לכוון, לחזק ולעודד. שיעוריו וחיבוריו בתלמוד ובהלכה נתנו ביטוי לשקדנותו העצומה. ההתמדה הכבירה שלו תוסיף לעורר השראה בשומעי לקחו".

"זכיתי להיפגש עם הרב לפני חודשים אחדים, והאור שקרן מעיניו מלאות התבונה והחוכמה היהודית הותיר בי חותם בל-יימחה. החשיבות של הנחלת מורשת ישראל לילדי ישראל בקעה ממעמקי נפשו", הוסיף נתניהו. "הרב גרשון אדלשטיין זצ''ל נפטר כמה ימים לאחר שקראנו בתורה את פרשת 'נָשֹא', הנפתחת במילים: "נָשֹׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי גֵרְשׁוֹן גַּם הֵם לְבֵית אֲבֹתָם לְמִשְׁפְּחֹתָם". שמו הטוב יינשא בפי כל – בדור הזה ובדורות הבאים. יהי זכרו ברוך".

מוקדם יותר פרסם נשיא המדינה יצחק הרצוג הודעת אבל על פטירתו של הרב אדלשטיין: "נשיא המדינה יצחק הרצוג מסר: "יחד עם המוני בית ישראל בארץ ובעולם אני כואב את פטירתו של מרן ראש ישיבת פוניבז', הגאון הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל".

"הרב אדלשטיין היה מנהיג רוחני בעל שיעור קומה עצום שגדלותו בתורה וביראה השפיעה על דורנו ותשפיע לדורות קדימה. תפיסתו התורנית-יהודית – שמצאה את ביטויה לא אחת בעקרונות החינוכיים שאותם הורה לרבים – ראתה את העם ולא פחות מכך את האדם. זה אובדן גדול לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו. תנחומים למשפחתו, תלמידיו ומוקיריו. יהי זכרו ברוך".

תגיות:הרב גרשון אדלשטייןהרב יצחק הרצוגבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה