חדשות בארץ

נתניהו ב"בור" בקריה: "פועלים לשמור על עליונותה הביטחונית של ישראל"

ראש הממשלה ביקר בתרגיל הצבאי "אגרוף המחץ", שנועד לבחון את מוכנותו של צה"ל ללחימה במספר זירות במקביל: "היכולות הן בלתי מוגבלות"

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

(וידאו: איתי בית-און, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אמש (רביעי) בתרגיל הצבאי "אגרוף המחץ", ב"בור" שבקריה בתל-אביב.

לביקור בתרגיל התלוו שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, ראש סגל ראש הממשלה, צחי ברוורמן, ומזכירו הצבאי של נתניהו, אלוף אבי גיל.

תחילה קיים נתניהו פורום חשיבה תרגילי בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ"ל וחברי פורום המטה הכללי, במסגרתו הוצגו לו התרחישים שתורגלו בזירות השונות. בנוסף, הוצגו הערכות ומוכנות כוחות צה"ל בכלל החילות ללחימה בכמה זירות במקביל.

בחלקו השני של התרגיל, אליו הצטרף מפקד חיל האוויר אלוף תומר בר, צפו ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל במודל מבצעי של תקיפות חיל האוויר, במתארי קצה כחלק מהתרגיל, וכחלק מתכנון תוכנית העבודה הרב-שנתית והתאמת צה"ל לאיומים עתידיים.

"אנו פועלים כל העת על מנת לשמור על עליונותה הביטחונית של מדינת ישראל", אמר נתניהו. "בתרגיל זה, המדמה תקיפה במתארי קיצון, צה"ל ובתוכו חיל האוויר מוכיחים שוב שהיכולות הן בלתי מוגבלות".

התרגיל המטכ"לי "אגרוף המחץ", שהחל ביום שני, יימשך כשבועיים. הוא נועד, בין היתר, לבחון את תפקודו של הצבא ומוכנותו למערכה ממושכת במספר זירות. לשם כך, הוא ידמה לחימה רב-זירתית באוויר, בים, ביבשה, בספקטרום ובסייבר.

בתרגיל משתתפים כוחות צה"ל בסדיר ובמילואים, מכלל הפיקודים, הזרועות והאגפים. הכוחות יתרגלו התמודדות עם אתגרים ואירועים מתפרצים במספר זירות במקביל.

במסגרת התרגיל, חיל האוויר יתרגל לחימה מלאה במתאר רב-זירתי הכולל תקיפות אסטרטגיות בעומק. זרוע הים תבצע אימון לחימה הכולל תרגול משימות ההתקפה וההגנה.

במהלך התרגיל המטכ"לי, יתקיים תרגיל פיקודי של פיקוד הצפון. בשבוע הראשון, התרגיל יתמקד בתרגול עוצבת "הגליל" (91), ובשבוע השני בתרגול עוצבת "געש" (36).

כמו כן, יתורגלו תוכניות אופרטיביות במרחב האזרחי והמאמץ להצלת החיים בעורף. בנוסף, יתורגל השנה בפעם הראשונה תפעול תאי שליטה ספקטראליים, שתפקידם לגבש תמונת מצב בתחום לוחמת הספקטרום.

בצה"ל ציינו, כי התרגיל תוכנן מראש כחלק מגרף האימונים לשנת 2023. במסגרת התרגיל, תורגש תנועה ערה של כלי רכב צבאיים ומשוריינים, כלי טיס וכלי שיט.

תגיות:תרגילצה"להשר יואב גלנטבנימין נתניהוֿ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה