חדשות בריאות

התפרצות שעלת: נשים בהריון נקראות להתחסן מיידית

עקב עלייה בדיווחים על הידבקויות במחלת השעלת, נשים הנמצאות בשבועות 27-36 להריונן מתבקשות להגיע לקופות החולים. ארגון המיילדות: "חיוני לקבל את החיסון במטרה להגן על התינוק עם יציאתו לאוויר העולם"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארגון המיילדות בישראל קרא היום (חמישי) לנשים בהריון, הנמצאות בשבועות 27-36 להריונן, להגיע לקופת החולים כדי להתחסן נגד מחלת השעלת. זאת עקב עלייה בדיווחים על הידבקויות במחלה. החיסון בסל הבריאות וניתן ללא תשלום.

בארגון המיילדות מסבירים: "חיוני לקבל את החיסון לקראת סוף ההריון במטרה להגן על התינוק עם יציאתו לאוויר העולם. ההגנה מתבצעת באמצעות הנוגדנים לשעלת אשר מתפתחים באופן יעיל, עוברים דרך השליה ומספקים הגנה אחרי הלידה בארבעת החודשים הראשונים לחייו של התינוק".

"חיסון אימהות יעיל מאוד במניעת שעלת בתינוקות. החיסונים בטוחים, הוכחו מחקרית ואין כל עדות מדעית לנזק כלשהו שעלול להיגרם לעובר או להריון".

שעלת היא מחלה חיידקית הנמצאת בעשור האחרון במגמת עלייה ונצפית בכל קבוצות הגיל, אך במיוחד בתינוקות בני פחות משנה, בקרב בני נוער ובקרב מבוגרים צעירים.

בשלב הראשון, שהוא המידבק ביותר, המחלה מתאפיינת בתסמינים של נזלת ושיעול קל שהולך ומתחזק בעוצמתו ותדירותו. בשלב השני מופיעים התקפי שיעול המסתיימים בשאיפה חזקה של אוויר. אצל תינוקות תיתכן גם הפסקת נשימה בעקבות השיעול. חוסר טיפול במחלה עלול להוביל לדלקת ריאות, ובמקרים חריגים אף למוות.

תגיות:חיסוןשעלת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה