חדשות בארץ

רוטמן על תקרית המגפון: "דרכו לאשתי על הרגל וקיללו, לרבות איחולי מוות"

יו"ר ועדת החוקה סיפר על השתלשלות האירועים בניו יורק, במהלכם חטף מגפון ממפגינת שמאל: "התוקפים האלימים הגיעו מישראל. העובדה שיאיר לפיד ובני גנץ לא מגנים את המתקפות האלימות על חברי כנסת, ואפילו מעודדים אותם, מעידה יותר מכל דבר אחר שהם הפכו להיות אופוזיציה למדינה"

רוטמן (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)רוטמן (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת החוקה, ח''כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית, הגיב הבוקר (ראשון) על התקרית בניו יורק ביום שישי האחרון, במהלכה חטף מגפון ממפגינת שמאל בניו יורק.

"קבוצה קטנה של מפגינים אלימים התקיפה אותי ואת אשתי כשהלכנו בשעת לילה מאוחרת בניו יורק", כתב רוטמן בפייסבוק. ''הם חסמו לנו את הדרך, דרכו לאשתי חנה על הרגל וקיללו, לרבות איחולי מוות. המאבטחים הזמינו משטרה, תיארנו להם איפה אנחנו, והמשכנו ללכת, כשאנחנו מתעלמים מהמפגינים".

לדברי רוטמן, "'באיזשהו שלב המפגינים הבינו שאנחנו לא מתרגשים מהם, ואז הם הצמידו לנו לאוזן מגפון (תקיפה לכל דבר) וצעקו. גם אני וגם המאבטחים אמרנו להם שוב ושוב להפסיק ולהתרחק, והם המשיכו".

"אחרי כל האזהרות, לקחתי למפגינה את המגפון שהיא דחפה לי לאוזן בלי לגעת בה כמובן. לאחר כחצי בלוק הגענו למקום שיכולנו להיכנס אליו ולהמתין למשטרה. המשטרה ליוותה אותי למלון, והאירוע נגמר".

רוטמן, שהגיע לניו יורק על מנת להשתתף במצעד התמיכה השנתי בישראל שיתקיים הערב בעיר, ציין כי הוא מתקבל "בשמחה רבה, בכבוד ובהערכה" על ידי הקהילה היהודית המקומית: "יש תמיכה רבה ועידוד בקידום הרפורמה, אבל אפילו המעט שלא מסכימים באו וכיבדו".

"התוקפים האלימים הגיעו מישראל. כמו שבישראל הם מייצגים קבוצה קטנה ואלימה, כך גם כאן. מותר להפגין, אסור לתקוף פיזית ולהטריד חברי כנסת. העובדה שיאיר לפיד ובני גנץ לא מגנים את המתקפות האלימות על חברי כנסת, ואפילו מעודדים אותם, מעידה יותר מכל דבר אחר שהם הפכו להיות אופוזיציה למדינה".

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הגיב על התקרית בניו יורק: "אני מבקש לחזק את ח"כ שמחה רוטמן, שמוביל וימשיך להוביל בשליחות כולנו בכנסת את התיקונים ההכרחיים במערכת המשפט. האלימות כלפיו חצתה כבר מזמן את כל הקווים האדומים, ואני מקווה שרשויות החוק בארץ ובארה"ב ימצו את הדין עם קומץ הטרולים האלימים שמכרסם ביסודות הדמוקרטיה ויעקרו את האלימות מהשורש".

ח"כ צבי סוכות (הציונות הדתית) כתב: "הירידה לחייו של רוטמן הפכה למכוערת מזמן. ההיצמדות עם מגפון לאוזן של כל אדם, ובמיוחד לאדם דתי בליל שבת, היא נבזית. האלימות והאיומים כלפיו בתקופה האחרונה זה הדבר הכי רחוק ממחאה לגיטימית כלפי נבחר ציבור. תחסכו מכולנו את זעקת הקוזק הנגזל הערב".

תגיות:ניו יורקשמחה רוטמןהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה