חדשות כלכלה

החל משנת 2024: הורים יקבלו נקודות זיכוי על כל ילד בגילאי 6-18

במהלך הלילה אושרה במליאת הכנסת הצעת החוק שמרחיבה את נקודות הזיכוי שניתנות להורים גם עבור ילדים בגילאי 18-13

  • י"ז סיון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

הצעת חוק הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והרחבת מענק עבודה, התשפ"ג-2023 אושרה אתמול (שני) בלילה במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית. על פי ההצעה, החל משנת 2024 הורים יהיו זכאים לנקודת זיכוי נוספת עבור כל ילד בגילי 18-6, וכן יוגדלו באופן זהה נקודות הזיכוי הניתנות להורה יחיד לילדים בגילים הללו, כך שאותו הורה יהיה זכאי לשתי נקודות הזיכוי ולא לאחת.

עוד אושר במליאה להגדיל את סכום מענק העבודה הניתן לאב עובד ולאב עצמאי, כך שיהיה שווה לסכום המענק הניתן לאם עובדת ולאם עצמאית. כיום גובה המענק של אב עובד או עצמאי, אם אינו הורה יחיד, קטן ב-50% מגובה המענק הניתן לאם עובדת או עצמאית.

עלות המהלך למדינה עומדת על הפסד של של הכנסות ממיסים בגובה 2.2 מיליארד שקל בשנה כאשר מדובר בילדים בגילאי 12-6, ובערך כפול מכך אם מוסיפים את גילי 18-13.

עם זאת, מדובר במהלך כלכלי שיתרום לצמיחה, בכך שהוא יעודד רבים לצאת לשוק העבודה כיוון שרק מי שמגיע לרף המס נהנה מההטבה. באוצר מעריכים כי הרחבת החוק לילדים עד גיל 18 צפויה להקל על הורים רבים נוספים, ותעודד עוד להיכנס לשוק העבודה. בנוסף, מהלך זה מגדיל את ההכנסה הפנויה של משפחות רבות, שנאנקות תחת עליות המחירים, עליית הריבית והתייקרות המשכנתאות.

תושבי ישראל, נזכיר, זכאים לנקודות זיכוי ממס ההכנסה, שמפחיתות את גובה המס שעליהם לשלם בהתאם להכנסותיהם מעבודה. הזכות הבסיסית עומדת על 2.25 נקודות לכל תושב. שווי נקודה נכון ל-2023 הוא 235 שקל לחודש, שהם 2,820 שקל לשנה שלמה. נשים זכאיות לחצי נקודה נוספת. החל משנת 2024 תורחב ההטבה הקיימת כיום לילדים בגילאי 6-12 לגילאי 6-18, ותאשר לכל אחד מההורים לקבל נקודת זיכוי נוספת במס על כל ילד בגילאים אלו. 

תגיות:נקודות זיכוישר האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה