מעניין

השחקן ג'ון ווייט מפתיע: "המקום שבו אפשר למצוא שפיות – ספרי התורה וקיומה של ישראל"

אחד השחקנים המוכרים בעולם, אביה של השחקנית אנג'לינה ג'ולי, בראיון: "בנימין נתניהו הוא הברכה הכי גדולה שהאומה הזאת ידעה. כילד הכרתי את היהודים כמי שהעסיקו את אבי ובזכותם היה לנו אוכל על השולחן"

  • י"ז סיון התשפ"ג
בעיגול: ג'ון ווייט (צילומים: shutterstock)בעיגול: ג'ון ווייט (צילומים: shutterstock)
אא

אחד השחקנים המוכרים בעולם, ג'ון ווייט, זוכה פרס אוסקר ושלושה פרסי גלובוס הזהב – דיבר בראיון שערך על ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ועל יחסו ליהדות. ווייט מוכר גם כאביה של השחקנית המוכרת אנג'לינה ג'ולי. הדברים שאמר היו מסקרנים מאוד, משום שהוא גילה מדוע הוא כל כך מחבב את היהודים.

"הייתי בן 10 כשמדינת ישראל נוסדה, וזה היה נס אדיר שאפילו ברית המועצות וארצות הברית חתמו עליו. זה לא היה מתוקף הבטחת האל, או האו"ם, הם פשוט לקחו את מה שניתן להם, והפכו למדינה", אמר ל-YNET. "ולמרות כל הסכנות הם שרדו עד היום - והם חוללו פלאים. לא רק שהם ניצחו בכל מלחמה, הם שרדו כנגד כל הסיכויים".

"אני חייב להגיד שבנימין נתניהו הוא הברכה הכי גדולה שהאומה הזאת ידעה, בתקופה שבה היא נמצאת בסכנה גדולה מבחינת האיום שמגיע מאיראן, ואפילו מכיוון הממשל האמריקני. הישראלים תמיד היו בסכנה, והם עדיין בסכנה", הוסיף ווייט. "אבל הם ישרדו גם את זה. הם יממשו את הבטחתו של אלוהים, להיות אור לגויים. זו הסיבה שאני בעד ישראל, וכשאני מתבונן על ארצי שלי שמאבדת כיוון, המקום שבו אני יכול למצוא קצת שפיות זה בספרי התורה ובעצם קיומה של מדינת ישראל".

"נולדתי ב-1938. אחרי שמלחמת העולם הסתיימה הייתי צעיר מאוד, ובאותם הימים האנטישמיות הייתה נפוצה", הוסיף. "כילד הכרתי את היהודים כמי שהעסיקו את אבי ובזכותם היה לנו אוכל על השולחן. הם עודדו את אבי מגיל צעיר וקידמו אותו. כבר כילד ידעתי שמדובר באנשים יוצאים מן הכלל. כבר אז ידעתי שהרעיון מאחורי אנטישמיות הוא מטופש והבנתי את זה בעצמי. אבי היה בעל חוש צדק מפותח וזה בא מהאנשים האלה, בזכות היהדות שלהם. היו קרובי משפחה שלא היו כה נדיבים וחכמים כמוהו".

תגיות:ספר תורהעם ישראלג'ון ווייט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה