חדשות בארץ

מוטב מאוחר: אושרה תוכנית המתאר הארצית להצבת מיגוניות בכל רחבי הארץ

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה לשר הפנים להאריך את הצו המאפשר הצבה של מיגוניות על ידי פיקוד העורף בפטור מתוכנית ומהיתר. פיקוד העורף והרשויות המקומיות יקבעו היכן להציבן

(צילום: הדס פורוש / פלאש 90)(צילום: הדס פורוש / פלאש 90)
אא

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה היום (שלישי) לשר הפנים להאריך את הצו המאפשר הצבה של מיגוניות על ידי פיקוד העורף בפטור מתוכנית ומהיתר ב-18 חודשים. כמו כן אושרה תוכנית מתאר ארצית להצבה של מיגוניות.

בכך נענתה המועצה לבקשת פיקוד העורף, שתיאר בפניה את המציאות הביטחונית המורכבת במדינה, ואת הצורך במיגון ארעי באמצעות מיגוניות שהינו, על פי צה"ל, חיוני ומציל חיים.

מיגונית הינה מבנה יביל (טרומי) לצרכי מיגון זמני של האוכלוסיות במרחב הציבורי. כיום הקמת מיגוניות פטורה מתוכנית ומהיתר לאור צו התכנון והבנייה, התקף עד ליום 06.07.23. תחילתו של הצו בשנת 2014.

במקביל להחלטתה להאריך את הצו החליטה המועצה הארצית על הכנת תוכנית מתאר ארצית מפורטת למיגוניות. מטרת התוכנית הינה קביעת הוראות ותנאים להצבת מיגוניות, על ידי המדינה או הרשות המקומית, לצרכי מיגון זמני של האוכלוסייה במרחב הציבורי.

יו"ר המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, הרב נתן אלנתן: "לאור האתגרים הביטחוניים בהם ניצבת מדינת ישראל, היה חשוב להסדיר את נושא המיגוניות במדינת ישראל. במסגרת ההחלטה שקיבלנו היום תקודם תוכנית מתאר ארצית להצבת מיגוניות בכל הארץ, כאשר נדרש הדבר יתאפשר במהירות".

מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: "אני שמח להביא לדיון במועצה הארצית פתרון להסדרה תכנונית למיגוניות על מנת שיתאפשר פתרון מוסדר בנושא ובלוחות זמנים מהירים. מדובר בצורך של הצלת חיי אדם וכך מינהל התכנון מתייחס לפרויקט חשוב זה. הפתרון להסדרה התכנונית נולד במסגרת חוק ההסדרים שפורסם לאישור בשבוע שעבר, ואילו המועצה הארצית דנה כבר היום בהארכה של הצו ובמתן הוראה לעריכת תמ"א בנושא".

תגיות:פיקוד העורףמיגוניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה