חדשות בארץ

לוין בכנסת: "יש אכיפה בררנית - וזו מציאות מקוממת"

שר המשפטים התייחס לשאלה האם הפרקליטות מונעת מהמשטרה לפתוח בחקירה נגד פעילי שמאל ומתנגדי הרפורמה המשפטית שעוברים על החוק: "זו הסיבה שאנחנו דוחפים קדימה את הרפורמה המשפטית - כדי ליצור מערכת משפט לכולם"

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

האם הפרקליטות מונעת מהמשטרה או משב"כ לפתוח בחקירה נגד פעילי שמאל ומתנגדי הרפורמה המשפטית שעוברים על החוק? שר המשפטים יריב לוין סבור שכן.

בתשובה לשאילתה שהופנתה אליו היום (רביעי) בנושא על ידי ח"כ אביחי בוארון (הליכוד), השיב לוין: "יש אכיפה בררנית, וזו מציאות מקוממת, רק לפני יומיים ראינו את התשובה שקיבל השר וסרלאוף, ומהנתונים שם עולה שכבר כמעט חצי שנה בסך הכל בוצעו 96 מעצרים, וגם במקרים האלה למעלה מ-90 עצורים שוחררו, ולא הוגשו כתבי אישום".

"אם זו המדיניות שאפשר לחסום כבישים כנראה שזה מדיניות חדשה, אבל בתקופת הגירוש מגוש קטיף היו 6,000 עצורים, ולמעלה מ-600 כתבי אישום. אז הייתה מעורבות פעילה של ראשי מערכת אכיפת החוק. זכורה האזהרה המפורסמת שמי שיחסום כביש יועמד לדין בעבירה שעונשה 20 שנות מאסר".

בוארון חידד את שאלתו ללוין וציין כי "לאחרונה נשמעות קריאות של פעילים מתנגדי הרפורמה המשפטית לבצע מעשים העולים כדי קשירת קשר לבצע, לכאורה, פשעים שיש בהם כדי לפגוע, לכאורה, בנבחרי ציבור ודמוקרטיה".

לוין השיב: "אני לא זוכר אף מילה שנאמרה על ידי היועצת המשפטית לממשלה, מאז שהחלו הפרות הסדר הללו, האיומים וההתנכלות לאישי ציבור. הייתי אומר שאולי זה גם מדיניות חדשה של הייעוץ המשפטי לממשלה, שתיקה ואי אמירת דבר".

"בכל אופן המצב של אכיפה בררנית הוא מצב שאי אפשר לקבל אותו, הוא לא יכול להתקיים במדינה דמוקרטית, ומהווה ניצול ושימוש לרעה באופן לא שוויוני בכוח העצום שנתון בידי מערכות אכיפת החוק, ואני מוכרח לומר שהוא מאוד מצער. אני מקווה שהדברים האלה יקבלו איזה תפנית, ולא נחכה חס וחלילה שיקרו כאן אסונות".

שר המשפטים הוסיף, כי זו אחת הסיבות שהרפורמה המשפטית כל כך הכרחית: "אנחנו דוחפים קדימה את הרפורמה המשפטית כדי ליצור מערכת משפט לכולם, שכולם יוכלו לפנות אליה, תנהג בשיוויוניות לכולם, ותחייב גם את גורמי אכיפת החוק לנהוג במדיניות שוויונית כלפי כולם".

"יש גורמים שנתונה בידם הסמכות גם לקבוע מדיניות וגם לממש אותה, אבל בצד הסמכות שיש לגורמים למנוע את המדיניות רובצת עליהם האחריות לעשות את הדברים. אני מקווה שגם בעקבות השאילתה הזו, אנחנו נראה שינוי, שהוא הכרחי, ויפה שעה אחת קודם".

תגיות:יריב לויןמתנגדי הרפורמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה