חדשות בארץ

אחרי "סערת התפילין": נתן זהבי תובע את התחנה בה עבד

שדרן הרדיו שטען כי היה שמח לו כמה אנשים "היו קושרים את התפילין לגרונם", דורש 2.5 מיליון שקל לאחר שהושעה ולא חזר

  • י"ט סיון התשפ"ג
(צילום: משה שי / פלאש 90)(צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

שדרן הרדיו, נתן זהבי, הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בה הוא דורש לקבל פיצוי של 2.5 מיליון שקל מתחנת הרדיו בה עבד - 103FM. הסכום הנ"ל הוא כולל גם 350 אלף שקל בגין לשון הרע ומה שהוא מכנה כ"רמיסת שמו".

זהבי הושעה משידור בתחנה שבה עבד כ-20 שנה, אחרי שאמר בנובמבר האחרון כי "הדרעקס האלה מצטטים לי פסוקים מהתנ"ך - תתפללו, תניחו תפילין, תדליקו נרות שבת, תפרישו חלה, תלכו לבושים צנוע. לכו קיבינימט עם הצניעות ועם החלות ועם הדלקת הנרות ועם התפילין. הייתי שמח לו כמה מכם היו קושרים את התפילין לגרון שלהם ותולים את עצמם מרוב שהם לא עושים כלום אבל הם נציגי ציבור".

זהבי כתב בתביעתו כי תחנת הרדיו "ניצלה את האירוע לפרשנות אינטרסנטית ולא נכונה של הדברים, תוך שהיא משתיקה למעשה את זהבי, מדוממת את המיקרופון ומייצרת מצג כאילו חרג מחופש הדיבור ומתרבות השיחה".

לכתב התביעה צורף מכתב של הנהלת הרדיו. שם נכתב כי ההנהלה מוכנה להשיב את זהבי לתחנה ולסיים את ההשעיה בתנאי שיתנצל. עורך דינה של תחנת הרדיו סבור כי זהבי הוא זה שהפר את החוזה בין הצדדים. זהבי צירף לכתב התביעה את החוזים שלו לאורך השנים, שם נחשף גם שכרו - כ-48 אלף שקל בחודש.

כזכור, זהבי גרם לתרעומת גדולה בעקבות דבריו. אנשי ציבור ביקרו אותו ואנשים רבים החלו להניח תפילין כמה שהתפרש כנקמה על דבריו, אולם המשיכו במסורת גם לאחר שהפרשה דעכה. הם טענו כי זהבי ביזה את היהדות בדבריו ולא כיבד את החרדים.

תגיות:תפיליןנתן זהבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה