בריאות ותזונה

תוך 30 שנה: חצי מהאוכלוסייה תסבול מהתופעה הזו

על פי הערכות של ארגון הבריאות העולמי, מחצית מאוכלוסיית העולם תסבול מקוצר ראייה עד שנת 2050. מי נמצא בסיכון ולמה הבעיה מוגדרת כמגפה של ממש?

תמונה מתוך pixabayתמונה מתוך pixabay
אא

בשנים האחרונות, אורח החיים המודרני מביא לעלייה מתמשכת במספרי הילדים המאובחנים עם קוצר ראייה, כך דווח היום (חמישי) באתר וואלה. אם בעבר בכל כיתה ממוצעת ילד אחד או שניים הרכיבו משקפיים, היום נראה הרבה יותר ילדים שסובלים מבעיות ראייה.

נתונים מארצות הברית מצביעים על עלייה של 42 אחוזים משנות ה-70 עד היום, ועל פי הערכות של ארגון הבריאות העולמי, עד שנת 2050 מחצית מאוכלוסיית העולם תסבול מקוצר ראייה.

בעבר, קוצר ראייה אובחן אצל ילדים בעיקר בשל סיבות גנטיות, שבדרך כלל עברו מהורה אחד שסובל אף הוא מבעיות ראייה. כיום, ישנה עלייה מתמשכת במספרי הילדים שמאובחנים עם בעיות ראייה ומרכיבים משקפיים.

בעידן החדש, התגברה הצפייה במסכים והמרחק מהם התקצר. אם פעם צפינו בטלוויזיה במרחק של מטר וחצי או יותר, צפייה בסמארטפון או בטאבלט הרבה יותר קרובה לעין. כמו כן, ילדים נמצאים רוב היום במקומות סגורים ופחות משחקים בחוץ. על פי ד"ר יונינה רון, יו"ר חוג רופאי עיניים, ילדים ופזילה, "לשינוי ההתנהגותי הזה השלכות חמורות על מצב הראייה של ילדים וצעירים, שכן - על מנת לגדול ולהתפתח בצורה תקינה העין צריכה כמה שיותר אור יום, לכל הפחות שעה של בילוי בחוץ מדי יום".

בעקבות העלייה המדאיגה במספר הילדים המאובחנים עם קוצר ראייה, ארגון הבריאות העולמי הכריז על בעיה זו כמגיפה.

חשוב לציין כי דווקא ילדים נמצאים בסיכון מוגבר לסבול מבעיות ראייה "מאחר ובשנים בהם העין מתפתחת וגדלה, קצב עליית המספר מוגבר. ילדים ומתבגרים אם כן, מצויים בסיכון גדול יותר ממבוגרים להגיע למספרים גבוהים ולפתח קוצר ראייה פתולוגי (מעל מינוס 6) בסיכון שצפוי להפסק עם סיום הגדילה הגופנית: בגילאי 13-14 עבור בנות, ובגילאי 18-20 בעבור בנים", אומרת ד"ר רון.

"בעוד שרוב ההורים נוטים לחשוב שבעיית קוצר הראיה של הילד או הילדה נפתרת בניתוח לייזר כאשר יגיע לבגרות", הוסיפה ד"ר רון, "למעשה, ניתוחי לייזר, ממש כמו הרכבת עדשות מגע או משקפיים, אינם מונעים את הבעיה המרכזית והמדאיגה ביותר: גדילת המספר לאורך זמן. מספרים גבוהים (מעל 5-6) שמים ילדים וצעירים בסיכון של ממש לפתח מחלות עיניות כמו גלאוקומה, הפרדות רשתית, קטרקט ועוד. לכן, כאשר אנחנו, רופאי העיניים, בוחנים את הראייה של ילד בן 4 עלינו לנקוט, כבר היום, בטיפול שישמור על איכות הראייה של אותו הילד בגילאי 50-60", אמרה.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ראיהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה