חדשות בעולם

כאן לא מעשנים: נשיא טורקמניסטן יאסור על מכירת טבק

הנשיא סרדאר ברדימוחמדוב חוקק בעבר חוק האוסר על פרסום מוצרי טבק ועל עישון במקומות ציבוריים. כעת הכריז: "תוך שנתיים אסור לעשן במדינה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא טורקמניסטן סרדאר ברדימוחמדוב הודיע היום (ראשון) שבתוך שנתיים ייאסר על אזרחי המדינה לעשן. האיסור יכלול ייבוא לא חוקי של מוצרי טבק ומכירתם, כולל מקטרות, נרגילות וסיגריות אלקטרוניות.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות AFP, ברדימוחמדוב אמר: "בתוך שנתיים אסור לעשן. המדינה שלנו תשיק תנועה עצומה נגד טבק, בגודל חסר תקדים, כדי לעזור להרחיב את מעגל המדינות נטולות הטבק בעולם".

לפי ארגון הבריאות העולמי, המדינה ממוקמת בתחתית רשימת המדינות שאזרחיה מעשנים, על פי יחס של מספר מעשנים לכמות התושבים. רק שמונה אחוזים מאזרחי טורקמניסטן הודו שהם מעשנים.

במדינה המרכז אסיאתית קיים חוק האוסר עישון במקומות ציבוריים, תיעוד עישון והעלאת התיעוד לרשתות חברתיות ופרסום מוצרי טבק. סיגריות נמכרות רק במקומות מורשים המנוהלים על ידי המדינה.

בעיר הבירה אסחאבד,האכיפה על העישון במקומות ציבוריים קפדנית יותר. מי שנתפס מעשן נקנס ב-1,600 דולרים.

האיסור על מכירת סיגריות בחנויות פרטיות הביא לפריחה של ניסיונות הברחה. בשבוע שעבר עצרה המשטרה המקומית מבריחי טבק במעבר גבול. חפיסת סיגריות מוברחות נמכרת ב-12 דולרים.

תגיות:טבקעישוןטורקמניסטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה