חדשות בארץ

המאושפזת נפלה – כללית תפצה ב- 344 אלף שקלים

אישה שאושפזה בבית החולים "העמק", אשר בבעלות שירותי בריאות כללית, מעדה בבית החולים וסבלה משברים מרובים בפניה. בית המשפט קבע כי היא תפוצה בסכום של 344 אלף שקלים

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

בית משפט השלום בחיפה פסק לאחרונה כי שירותי בריאות כללית תפצה אישה בסכום של 344 אלף שקלים לאחר שנפצעה בפניה כשהייתה מאושפזת בבית החולים "העמק", כך פורסם הבוקר (שני) באתר YNET.

האישה מעדה כשהייתה בדרכה מהשירותים למיטה. השופט אחסאן כנעאן קבע שלא הובהר לאישה שאסור לה לקום מהמיטה ללא ליווי אחות.

האישה נפצעה בבית החולים "העמק" לפני 9 שנים. היא אושפזה במחלקת נשים למעקב והתאוששות לאחר שעברה הליך רפואי תחת הרדמה כללית. בסביבות השעה 2 לפנות בוקר, היא הרגישה צורך להתפנות. היא עדיין הייתה מטושטשת מההרדמה אז צלצלה בפעמון כדי שאחות תלווה אותה. האישה לא קיבלה מענה מהצוות הרפואי, אז החליטה לקום מהמיטה בכוחות עצמה. בדרך חזרה, היא נפלה על הרצפה וכתוצאה מכך סבלה משברים בעצמות הפנים, בלסת העליונה ובלחי.

התביעה הוגשה על ידי האישה בינואר 2017. לטענתה, היא עברה הדרכה קצרה ביותר בנוגע לדרך שבה נכון לקום מהמיטה, ושהדפנות הושארו מונמכות בניגוד להנחיות. לדבריה, מאז הפציעה היא סובלת מקושי בפתיחת הפה וכאבים ביזור הלסת.

שירותי בריאות כללית, בעלת בית החולים, טענה מנגד כי האישה קיבלה הדרכה מלאה על אודות הסיכונים האפשריים למעידות ולמרות זאת החליטה על דעת עצמה לקום לבד מהמיטה. היא ביקשה לדחות את התביעה על הסף או לחלופין לייחס לאישה אשם תורם בשיעור מלא.

השופט כנעאן הבהיר שבית חולים מחויב להשגיח על מטופל שעבר פרוצדורה רפואית ולמנוע באמצעים סבירים את הסכנה. הוא העדיף את גרסת האישה להנחיות שניתנו לה מהצוות הרפואי, ולפיה נאסר עליה לקום לבד רק בירידתה הראשונה מהמיטה. הוא כתב שעדות התובעת בנקודה זו הייתה עקבית והוא מאמין לה. "ההדרכה שניתנה לתובעת הייתה שגויה, לא תאמה את מצבה הרפואי, והדבר גרם לה להבין, בניגוד למצבה הרפואי, שהיא צריכה עזרה בירידה מהמיטה רק בפעם הראשונה", אמר.

תגיות:חדשותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה