חדשות בארץ

אוקראינה פתחה ב"מתקפת הנגד": 3 כפרים במחוז דונייצק שוחררו

מתקפת הנגד האוקראינית נגד רוסיה החלה, ובמסגרתה שוחררו 3 כפרים שנכבשו בידי רוסיה

  • כ"ג סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מתקפת הנגד האוקראינית: הצבא האוקראיני שחרר אתמול (ראשון) שלושה כפרים במחוז דונייצק במזרח אוקראינה, שחלקים גדולים ממנו נכבשו בידי רוסיה.

מתקפת הנגד נערכת לפחות בשתי חזיתות: במחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה, שבו התמקדו הקרבות בחודשים האחרונים, ובמחוז זפוריז'יה שבדרום. בזכות הכיבושים של הצבא הרוסי באזורים אלה נהנה הנשיא ולדימיר פוטין מ"גשר יבשתי" לחצי האי קרים, שסופח מאוקראינה ב-2014.

לפי דיווחים אוקראינים, שלושה חיילים רוסיים נלקחו בשבי במהלך כיבוש הכפר בלאחודן, הנמצא בגבול שבין מחוז דונייצק למחוז ז'פרוז'יה.

פרשנים צבאיים בעולם מעריכים כי במסגרת אותם שלבים ראשונים של מתקפת-הנגד, הצבא האוקראיני עורך "מתקפות גישוש" במטרה לאתר נקודות חולשה בקווי ההגנה של הרוסים, שנערכו גם הם למתקפת-הנגד והקימו ביצורים נרחבים במטרה לסכלה.

בשבת האחרונה הכריז נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כי מתקפת הנגד החלה. כוחות צבא אוקראינה החלו להתקדם בעיקר באיזור באחמוט וז׳פוריז׳יה. נשיא רוסיה פוטין אישר גם הוא כי אוקראינה החלה במתקפת הנגד, אך טוען כי צבא רוסיה הסב אבידות כבדות בנפש לאוקראינים.

זלנסקי הדגיש כי לא יוסיף מידע נוסף על מתקפת הנגד ולא יפרט באיזה שלב היא נמצאת מטעמים ביטחוניים-מודיעיניים.

במקביל, שר הפנים של אוקראינה דיווח כי 77 עיירות וכפרים הוצפו בעקבות פיצוץ הסכר באזור העיר חרסון. הצפות ענק באזור, ונמשך פינוי האזרחים. נכון לעכשיו ידוע על חמישה הרוגים בחרסון בעקבות ההצפות ושני הרוגים בניקולייב. 35 בני אדם מוגדרים כנעדרים.

מושל חרסון, אולכסנדר פרוקודין, הודיע כי שלושה בני אדם נהרגו ועוד 10 נפצעו כשכוחות רוסיים פתחו באש לעבר שלוש סירות שפינו תושבים מהאזורים שהוצפו. פרוקודין האשים את רוסיה בכך שכוחותיה "ניסו במכוון לשבש את פעולות החילוץ". לדבריו, בסירות היו קשישים ואנשים בעלי ניידות מוגבלת שניסו להימלט מהאזורים שהוצפו.

"גם לחיות יש יותר מוסר בהשוואה לרוסיה", אמר הנשיא וולודימיר זלנסקי על הירי. "הם גרמו לאנשים לשהות ביישובים ובכפרים מוצפים, ואז הפגיזו את הסירות שפינו אותם".

כזכור, אוקראינה מאשימה את רוסיה, ששולטת בסכר שבמחוז חרסון, כי היא הפציצה את הסכר, גם כדי להקשות עליה במתקפת הנגד. רוסיה, מצידה, מאשימה את אוקראינה בפיצוץ, וטוענת שהוא נועד למנוע אספקה של מים לחצי האי קרים.

תגיות:אוקראינהרוסיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה