חדשות בעולם

בעקבות פיצוץ הסכר: ישראל תספק לאוקראינה מים מינרלים ו-10 טון אוכל

מדינת ישראל תשלח לאזור חרסון אלפי ליטרים של מים מינרלים ו-10 טון מזון, על מנת לסייע לנפגעים מפיצוץ סכר נובה קחובקה

  • כ"ג סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סיוע ישראלי לאוקראינה: בעקבות הפגיעה בסכר נובה קחובקה שבאזור חרסון, שהוביל להצפות ענק ולפינוי המוני של תושבים, ישראל תסייע לאוקראינה ותשלח לאזור מי שתייה ואוכל.

הסיוע הישראלי, שיעבור לאזור חרסון היום או מחר באמצעות השגרירות הישראלית בקייב, כולל מאות אלפי ליטרים של מים מינרלים ויותר מ-10 טון מזון. המזון ומי השתייה יחולקו על ידי ארגוני מתנדבים שעובדים עם השגרירות הישראלית, והם יירכשו באוקראינה במטרה לסייע לכלכלת המדינה.

מאחורי ההחלטה הישראלית לשלוח מים ומזון עומד שר החוץ אלי כהן, והיא נעשתה בתיאום עם הרשויות האוקראיניות ולבקשתן. "מדינת ישראל עומדת לצידו של העם האוקראיני, במיוחד בשעה קשה זו, ונחלצת להגיש סיוע הומניטרי מיידי לטובת האזרחים שנפגעו בשל קריסת הסכר", אמר שר החוץ.

ישראל גינתה את הפגיעה בסכר נובה קחובקה, אך נמנעה מלהזכיר את רוסיה. בהודעת משרד החוץ לאחר הפיצוץ נאמר: "ישראל מזועזעת מהנזק הרב שנגרם לסכר קחובקה. אלפי אזרחים חפים מפשע נמצאים בסכנה בגלל ההרס הנורא הזה. פגיעה מכוונת כזו של תשתיות קריטיות ובאנשים חייבת לזכות לגינוי חריף מהקהילה הבינלאומית כולה. מחשבותינו ותפילותינו עם העם האוקראיני בשעה קשה זו".

בתוך כך, שר הפנים של אוקראינה דיווח כי 77 עיירות וכפרים הוצפו בעקבות פיצוץ הסכר, ונמשך פינוי האזרחים. נכון לעכשיו ידוע על חמישה הרוגים בחרסון בעקבות ההצפות ושני הרוגים בניקולייב. 35 בני אדם מוגדרים כנעדרים.

תגיות:אוקראינהסכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה