בריאות ותזונה

נעקצים הרבה? אולי כדאי שתחליפו את הסבון שלכם

מחקר חדש בדק האם לסוג הסבון שאנו משתמשים יש השפעה על הסיכון שלנו להיעקץ על ידי יתושים. התוצאות הפתיעו

אא

יש כאלה שנעקצים הרבה על ידי יתושים ויש כאלה שבכלל לא. מה גורם ליתוש להתביית על בן בית אחד ולרחף מעל השני? מחקר חדש טוען שזה יכול להיות קשור לסוג הסבון שאנו משתמשים.

על פי מחקרים שנעשו בעבר, יתושים נמשכים יותר לנשים בהריון, לאנשים עם טמפרטורת גוף גבוהה, זיעה, לנוכחות מגוונת של חיידקי עור ולאנשים בעלי עור כהה. כמה מחקרים בדקו אם לסוגי דם יש השפעה כלשהי על הסבירות להיעקץ ונראה שאנשים עם דם מסוג A פחות נעקצים מאנשים עם סוג דם O.

גם מוצרי גוף ריחניים מושכים את היתושים, במיוחד את נקבת היתוש, שזקוקה לחלבונים שיש לנו בדם כדי לייצר ולהטיל ביצים.

על פי המחקר החדש, לסבונים שאנו משתמשים יש השפעה על התרכובות הכימיות בגוף שלהן מגיבים היתושים, ויתכן כי סוג הסבון שאנו משתמשים יכול להגביר או להפחית את הסיכון להיעקץ.

במחקר נבדקו סבונים מארבעה סוגים – דאב, סימפל טרות', דיאל ונייטיב. כל הסבונים מכילים לימונן, תרכובת שמהווה את המרכיב העיקרי בשמן קליפות הדרים וידועה כמרחיקת יתושים. התוצאות היו מפתיעות. היתושים נמשכו דווקא אל השרוולים שנשטפו בסבונים אלו, מלבד הסבון של המותג נייטיב שהכיל ריח קוקוס. "למרבה הפלא, הריחות של כל הסבונים נשלטו בעיקר על ידי לימונן, הידוע בהשפעתו הדוחה על יתושים. למרות זאת, שלושה מתוך ארבעת הסבונים שנבדקו דווקא הגבירו את משיכת היתושים", אמרו החוקרים.

החוקרים הוסיפו כי המחקר אישר את מה שמחקרים קודמים מצאו: "שיתושים לא אוהבים מוצרים בניחוח קוקוס, אז ההימור הבטוח ביותר שלנו כרגע הוא להשתמש בהם", המליצו. 

"עם כ-3,600 מיני יתושים ידועים ברחבי העולם, יהיה צורך בבדיקות נוספות", אמר פטריק ליאש, מנהל מעבדה לאבחון חרקים בוויסקונסין. "למרות זאת, המחקר אכן מוכיח ששגרת הטיפול האישי שלנו יכולה להשפיע על חומרים נדיפים על העור שלנו, מה שעלול להשפיע על האטרקטיביות הכללית שלנו ליתושים".

תגיות:בריאותיתושיםסבונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה