חדשות בארץ

היום יפורסם תחקיר הפיגוע בגבול מצרים: צפוי לכלול מסקנות אישיות נגד הקצינים

תחקיר הפיגוע הקטלני בגבול מצרים, בו נרצחו 3 לוחמי צה"ל, יוצג למשפחות השכולות. התחקיר יצביע על שורה של ליקויים ומחדלים

  • כ"ד סיון התשפ"ג
(צילום: דודו גרינשפן / פלאש 90)(צילום: דודו גרינשפן / פלאש 90)
אא

תחקיר הפיגוע הקטלני בגבול מצרים יוצג היום (שלישי) למשפחות השכולות. התחקיר צפוי לכלול מסקנות אישיות נגד הקצינים, ויכלול שורה של ליקויים ומחדלים שהובילו לרציחתם של הלוחמים סמל ליה בן נון, סמ"ר אורי יצחק אילוז וסמ"ר אוהד דהן הי"ד.

בסוף השבוע שעבר הציג אלוף פיקוד הדרום אליעזר טולדנו את ממצאי התחקיר שהוא ערך. מן התחקיר עלו ליקויים חמורים בהתנהלות כלל הכוחות של הפלוגה הגדולה, של החטיבה, של האוגדה ושל בקרת הפיקוד על הכוחות.

המחדלים שהתגלו חמורים ביותר: בעמדה הסמוכה בכ-200 מטרים לעמדה שבה נהרגו שניים מהלוחמים שהה עוד זוג לוחמים. על אף שאלו שמעו ארבע יריות, הם לא דיווחו על כך כיוון שחשבו שמדובר ברוחות עזות, וכן בשל העובדה שקולות ירי הם דבר תדיר באזור.

כמו כן הצביע התחקיר על כך שהחייל שנמצא ירוי ישב על כיסא, וכי החיילים כלל לא הכירו את הפתח דרכו חדר המחבל, שהיה סגור באזיקונים בלבד. גם כאשר השוטר המצרי חדר לשטח ישראל דרך מעבר החירום, לא התקבלה התרעה מיידית.

מעבר לכך, החיילים שהו בעמדה במשך 12 שעות רצופות, מתישות וקשות, כאשר לא ברור מי אישר זאת. בעמדה. מחדל חמור נוסף הוא העובדה שבמשך שעות לא נוצר קשר עם סמל ליה בן נון וסמ"ר אורי יצחק אילוז - עד שהם נמצאו מתים.

כן עלה מהממצאים שלמרות שמסוקי חיל האוויר הוזעקו לסייע במצוד, הם לא הגיעו בזמן - וכפו את המרדף היבשתי שבו נפל סמ"ר אוהד דהן.

תגיות:מצריםפיגועתחקיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה